ایجاد یادمان شهدای ورزشکار در ورزشگاه‌ها

no-thumbs

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت ورزش و جوانان طی مدت 5 سال یادمان شهدای ورزشکار در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزتفاهم نامه همکاری فی مابین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت ورزش و جوانان به امضای سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و "محمود گودرزی" وزیر ورزش و جوانان و عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید.

در این تفاهم نامه که ۵ سال مدت دارد، آمده است: به منظور حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس و با هدف مشارکت بهینه کلیه دستگاه‌های اجرایی در این امر مقدس و مورد تاکید حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای عزیز، این تفاهم نامه فی مابین جناب آقای محمود گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان و عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شرح زیر منعقد شد:

مفاد تفاهم نامه همکاری:

۱. همکاری و تعامل در خصوص تقویت کمی و کیفی اسناد مربوط به دفاع مقدس

۲. برگزاری همایش‌های ملی مشترک با موضوع دفاع مقدس

۳. جانمایی برای انعکاس مطالب ویژه دفاع مقدس به تناسب در تابلوهای تبلیغاتی در ورزشگاه‌ها

۴. ایجاد یادمان شهدای ورزشکار در ورزشگاه‌ها با تاکید بر شهدای ورزشکار همان شهر یا همان منطقه.

۵. حمایت همه جانبه از مشارکت موثر در طرح نهضت اکران مردمی به منظور نمایش گسترده و هدفمند آثار سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس.

۶. مشارکت موثر در تدوین و چاپ و توزیع کتاب‌های زندگی‌نامه‌های شهدای ورزشکار.

۷. برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان وزارتخانه.

۸. لحاظ نمودن درس آشنایی با دفاع مقدس در دوره‌های آموزش عمومی کارکنان براساس بخشنامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور.

۹. همکاری همه جانبه و مستمر با ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص حضور فعال ورزشکاران و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سرزمین نور.

۱۰. سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در خصوص بندهای این تفاهم نامه در شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش.

لازم به ذکر است روش اجرایی نیز در پایان این تفاهم نامه آمده است.

بخش نظردهی بسته شده است..