کویر فرصت طلایی گردشگری در زمستان

این روز‌ها که در بسیاری از مناطق کشور برف و باران می‌بارد کویر یزد، در مرکز ایران فرصت خوبی برای گردش و تفریح است.

به گزارش یزدی نیوزمهمترین جاذبه‌های طبیعی، مناطق کـویری و بیابـانی هستند که حدود ۹۰ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه یزد با ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در مرکز ایران قرار دارد گفت: استان یزد دومین استان بیابانی کشور است که ۱۸/۲ درصد از عرصه‌های بیابانی کشور را در خود جای داده است.
فاطمی با اشاره به وسعت یک هزار هکتاری کویر بافق افزود: عمده‌ترین شهرستان‌های بیابانی استان یزد، بافق، ابرکوه، خاتم، میبد، اردکان و اشکذر است.
وی گفت: به طور کلی ۴۶/۵ درصد از خاک استان یزد زیر پوشش کویرها، تپه‌ها و پهنه‌های ماسه‌ای و اراضی شور و نمک زار قرار دارد و هرساله بیش از یک میلیون گردشگر از کویر استان یزد بازدید می‌کنند.
فاطمی به وجود ۱۵ کمپ کویری در استان یزد و رونق گردشگری در کمپ‌های کاراکال، شن و شادن بافق اشاره کرد و افزود: شتر سواری، رصد ستارگان وموتور سواری از جمله برنامه‌های مفرح در کویر بافق است.
استان یزد محل تلاقی دو کویر بزرگ ایران که در قسمت غربی دشت لوت و دشت کویر واقع شده و ترکیبی از جاذبه‌های این دو کویر را در خود جا داده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..