رشد ۶ درصدی اهدای خون در یزد

مدیر کل انتقال خون یزد: اهداء کنندگان در اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس و پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز مشارکت نمایند.

به گزارش یزدی نیوز، تقوائی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون، گفت: در هفت ماه سال جاری ۳۲۷۳۲ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد ۲۴۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۰۸۰۴ نفر مراجعه کرده بودند %۶ رشد داشته است که این نشانگر ترویج حس نوع دوستی در بین مردم دارالعباده یزد است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود؛ از این تعداد اهدای خون، ۷۰/۴ درصد اهداکننده مستمر هستند (اهداکننده‌ای که که حداقل در سال ۲ بار اهدای خون داشته است) و ۲۵/۴ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.
مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به راه اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.
تقوایی با اشاره با پاسخگویی ۹۹ درصدی درخواست‌های بیمارستان افزود: در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۳۹۷۰۲ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.
وی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در روز‌های سرد سال گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..