گنج‌های معنوی دفاع مقدس بسیار بالاتر از دستاوردهای ظاهری است

مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد با بیان اینکه گنج‌های معنوی دفاع مقدس بسیار بالاتر از دستاوردهای ظاهری است، به بیان توضیحاتی در ارتباط با اینکه چرا ایران برعکس تمام دنیا روز آغاز جنگ را گرامی می‌دارد پرداخت.

به گزارش یزدی نیوزسردار فرهنگدوست در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد اظهار داشت: در اکثر کشورهای دنیا وقتی که جنگی به پایان می‌رسد، عمدتا مراسمی برگزار و آن ایام گرامی داشته می‌شود ولی برعکس همه دنیا، ما شروع جنگمان را مراسم می‌گیریم و گرامی می‌داریم.

 
وی در ارتباط با دلیل این موضوع گفت: کشورهایی که شروع کننده جنگ هستند، نتیجه جنگ را جشن می‌گیرند ولی جنگ به ما تحمیل شد و ما شروع دفاعمان را جشن می‌گیریم چرا که ما شروع کننده جنگ نبودیم.
 
این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع ما هم مقدس بود گفت: در دوران دفاع مقدس سلاح، تجهیزات، نیرو، امکانات و مواردی از این قبیل تعیین کننده نبود و اینطور نبود که بگوییم ما تعداد زیادی تانک، هواپیما، نیروی متخصص جنگی، تجهیزات نظامی و سلاح در اختیار داشتیم و به خاطر این تجهیزات و امکانات به دشمن پیروز شدیم؛ نه اینطور نبود.
 
فرهنگ‌دوست بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس جنگ‌هایی را داشتیم که بدون هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی موفق و پیروز شدیم و توانستیم جنگ را برعکس کرده و به گنج تبدیل کنیم.
 
مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس ما دو رو داشتیم گفت: یکی از این موارد تاکتیک‌ها، نحوه عملیات، و مواردی از این قبیل بود.
 
 
وی آمارهای شهدا و مفقودین و جانبازان و همچنین موفقیت‌های که ایران در ارتباط با این آمارها در برابر دشمن به دست آورد را مربوط به این موضوع دانست و گفت: از دفاع مقدس بیشتر این آمارها گفته می‌شود که البته همین موارد هم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: با این وجود گنجی که ارزش بسیار بالاتری دارد و مقام معظم رهبری به آن بارها و بارها تاکید کردند، موضوعی است که بخشی از آن را بیان می‌کنیم.
 
این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس اولین گنج دوران هشت سال دفاع مقدس را توکل به خدا دانست و عنوان کرد: ما به غیر از خدا به هیچ کسی توکل نکردیم و این را می‌دانستیم که اگر خدا بخواهد کار انجام می‌شود.
 
مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ کشور جهان به رژیم بعث در این جنگ تحمیلی کمک می‌کردند عنوان کرد: امروز خود این کشورها از جمله مصر، سودان، اردن و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی اعتراف می‌کنند که در جنگ به صدام کمک کردند.
 
فرهنگ‌دوست به اسرایی که ایران از ۱۵ کشور دنیا در این هشت سال گرفته بود اشاره کرد و گفت: ما در طول دوران هشت سال ‌دفاع مقدس یک میلیون نفر را به جبهه‌ها اعزام کردیم در حالی که به همین میزان جمعیت را فقط کشور مصر به عنوان کارگر به کارخانه‌های عراق اعزام کرد تا عراقی‌ها بتوانند در جنگ شرکت کنند و بیش از سه میلیون نفر از طرف رژیم بعث در این جنگ به کار گرفته شد.
 
وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ما در عراق هیچ چیزی حتی از لحاظ نیروی انسانی هم برتری نداشتیم جز ایمانی که رزمندگان ما از آن برخوردار بودند و توکلی که به خدای متعال داشتیم.
 
وی افزود: وقتی عراق به کشور ما حمله کرد ۱۴ لشگر داشت که ما همه آنها را از بین بردیم ولی زمانی که جنگ به پایان رسید ۵۴ لشگر داشت و تمام دنیا پشت سر حزب بعث ایستاده بودند و کشور ما یک تنه در مقابل تمام دنیا ایستاد.
 
فرمانده یگان‌ها و تیپ‌های عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید حتی یک فشنگ ژ۳ در ایران تولید نمی‌شد و تمام سلاح‌های ما از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی وارد می‌شد ارتشی به انقلاب تحویل شد که فرماندهان آن از نظامیان آمریکایی و اروپایی دستور می‌گرفتند و ما با بهره گیری از همین ارتش دفاع مقدس را آغاز کردیم.
 
مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان سلاح‌های کشتار جمعی خود را به عنوان آزمایش در اختیار صدام قرار می‌دادند گفت: این کافر جنایتکار هم که خدا روز به روز بر آتش و عذاب او بیافزاید همه این سلاح‌ها را از جمله شیمیایی، خوشه‌ای و موارد مختلف دیگر را علیه ملت ایران به کار برد.
 
فرهنگ‌دوست تصریح کرد: به حمدالله ما از زمان شروع جنگ شروع کردیم به ایستادن روی پای خودمان و توانستیم در دوران هشت سال دفاع مقدس به خودکفایی در تولید سلاح برسیم و در برابر دشمن چنان ایستادگی کنیم تا اینکه موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیار گسترده‌ای را به دست آوریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..