شهرستان ابرکوه جز ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه شهرستان ابرکوه آن‌طور که ظرفیت دارد شناخته شده نیست گفت: شهرستان ابرکوه جز ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است.

به گزارش یزدی نیوز سید مصطفی فاطمی در نخستین جشنواره ملی زردآلو که در منطقه فراغه شهرستان ابرکوه برگزار شد با بیان اینکه کشور ایران زیبایی و جاذبه‌های بسیاری دارد اظهار داشت: ایران اسلامی را به هر منظری که نگاه شود، زیبایی‌های خاص خود را دارد و استان یزد و شهرستان‌های آن هم دارای زیبایی‌های متفاوتی هستند.

 
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه از زاویه تاریخ دارای جاذبه‌های گردشگری با قدمت تاریخی زیاد است گفت: سایت‌های باستان شناسی، شکارگاه‌ها هخامنشی، قلعه‌ها، وجود آثار تاریخی در اطراف شهرها و روستاهای شهرستان ابرکوه، وجود خانه‌های تاریخی و سرو کهنسال که دومین اثر ثبت ملی ایران است، از جمله داشته‌های این شهرستان در حوزه گردشگری است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه در بین سه استان مثلث گردشگری کشور که یزد، اصفهان و شیراز هستند قرار گرفته و فرهنگ غنی مردمان این شهرستان را به خوبی می‌توان در تمام آثار تاریخی آن مشاهده کرد.
 
فاطمی با ابزار تاسف از اینکه شهرستان ابرکوه آن‌طور که ظرفیت دارد شناخته شده نیست اضافه کرد: این شهر پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد و خوشبختانه مراکز اقامتی و بوم گردی در سال‌های اخیر در شهرستان ابرکوه افزایش یافته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه شهرستان ابرکوه شهر نمونه گردشگری استان است تصریح کرد: حجم زیبایی و فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان ابرکوه را می‌تواند در حوزه دیگری نیز معرفی کند که فراتر از یک شهر باشد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه جز ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است اضافه کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها و همایش‌ها سبب معرفی هر چه بیشتر و بهتر این شهرستان در سراسر کشور می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..