امام جمعه یزد:

بومی‌سازی تکنولوژی‌های ارتباطی توسط مسئولان امر دنبال شود

امام جمعه یزد با بیان اینکه رشد تکنولوژی به ویژه در عرصه ارتباطات سرعتی باور نکردنی دارد، گفت: باید بومی‌سازی این تکنولوژی‌ها در داخل کشور توسط مسئولان امر پیگیری شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با کارکنان مخابرات استان یزد به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت: بیشترین رشد تکنولوژی در عصر حاضر در حوزه ارتباطات رقم خورده و در جهان هر روز شاهد پیشرفتی جدید و دستیابی به تکنولوژی جدید هستیم.

 
وی با بیان اینکه کشور ما نیز در این حوزه پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: باید برای بومی سازی تکنولوژی‌های روز به ویژه در حوزه ارتباطات تدابیر جدی اندیشیده شود.
 
ناصری تصریح کرد: یقین دارم که جوانان ما استعدادهای خوبی در این زمینه دارند و چیزی در این زمینه از سایر کشورها کم نداریم.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تمام دنیا معترف هستند که ملت ایران از هوش و استعداد بسیار خوبی بهره‌مند هستند، افزود: گرچه این استعدادها در حال شکوفایی هستند اما باید بستر مناسب‌تری برای شکوفا شدن این استعدادها فراهم شود.
 
ناصری با بیان اینکه دشمنان ما نیز از هوش و استعداد جوانان ایرانی مطلع هستند، خاطرنشان کرد: آنها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که یا فعالیت‌های جوانان مستعد را متوقف کنند یا آنها را به کشورهای خود جذب کنند.
 
وی تصریح کرد: همه تکنولوژی‌هایی که امروز در صنایع کشور ما به کار گرفته شده، حاصل تلاش و تفکر کسانی است که برای رسیدن به آن همت کردند و تولیدات خود را علاوه بر اینکه در کشور به تولید انبوه رساندند، به سایر کشورها نیز صادر کردند بنابراین با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور داریم، می‌توانیم تمام تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیازمان را در داخل تأمین کنیم.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: عدم تفکر برای نوآوری و خلق نیازهای کشور به این دلیل است که سیستم آموزشی کشور ما سیستم سطحی‌نگری است که فقط به خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن توجه دارد و اصلاً به تفکر، خلق کردن و نوآوری توجهی ندارد.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: این سیستم به هیچ وجه نمی‌تواند دانش آموزان خلاق، با استعداد و متفکر به جامعه تحویل دهد و این همان چیزی است که مبدعان این سیستم آموزشی در کشور به دنبال آن هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..