مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

روند فعالیت برخی انجمن‌ها در یزد نیازمند بازنگری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: روند فعالیت برخی انجمن‌ها با توجه به رسالتی که بر دوش آنها گذاشته شده، نیازمند بازنگری است.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده، در نخستین جلسه انجمن شعر و ادب استان یزد با اشاره به فاصله‌ای که میان نسل‌ها رخ داده است، اظهار داشت: این فاصله به دلیل تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی همچنین نفوذ رسانه‌ها رخ داده است.

 
وی با اشاره به اثرگذاری شعر و ادبیات برای کاهش این فاصله بیان کرد: در چنین شرایطی نیازمند آگاهی و احیای جایگاه و اهمیت شعر از لحاظ تاریخی، هویتی و کارکردهای اجتماعی آن هستیم.
 
جوادیان زاده افزود: شعر مهمترین رسانه فرهنگی ما است و شاعران، پاسدار زبان هستند زیرا دغدغه زبان اندیشی در هیچ صنف هنری همچون شاعران وجود ندارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: شاعری به نوعی هنر مادر است و اگر ذات هنر را شاعرانگی بدانیم، تبلور اصلی شاعرانگی در شعر است در همین راستا باید گفت که توجه به هنر شعر خدمت به اصل و اساس هنر محسوب می‌شود.
 
جوادیان‌زاده تصریح کرد: برخی از انجمن‌ها باید بازنگری شوند و بر این اساس نیز رسالت اصلی انجمن شعر، طرح موضوع مجدد شعر در جامعه است.
 
وی با اشاره به سابقه قدیمی انجمن‌های شعر و ادب در استان یزد افزود: با توجه به قدمتی که برنامه‌های شعری دارد، امروز نیازمند فرم‌ها و قالب‌های جدیدی برای شعر هستیم تا نسل جوان‌تر را علاقمند این حوزه کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: ما باید تلاش کنیم که جوهره شعر حفظ شده و در عین حال نیز در دسترس همه قرار گیرد که این بخش می‌تواند یکی از وظایف اصلی انجمن شعر باشد.
 
جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما جریان سازی است و در این زمینه نیز در تلاشیم از چاپ کتاب‌هایی حمایت کنیم که بتوانند در حوزه فرهنگ و هنر جریان‌ساز باشد.
 
وی تاکید کرد: پیوند نسل‌های جدید و قدیم و توجه به ذائقه‌های مختلف در شعر سرایی یکی از راهبردهای مهم انجمن شعر و ادب استان باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..