استاندار یزد:

دستگاه های اجرایی با اشتراک نظر جامع نسبت به اجرای پروژه های بازآفرینی پایدار شهری اقدام کنند

«محمدعلی طالبی» در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی با اشتراک نظر جامع و توجه به اولویت های استان، نسبت به اجرای پروژه های بازآفرینی شهری اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور « محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد گفت: در راستای اثر بخشی هر چه بیشتر به اعتبارات بازآفرینی شهری، لازم است آنرا فراتر از مسئولیت و کارهای روزمره خود ببینیم  و در این راستا  و برای تشخیص اولویت در پروژه ها، کاری جمعی صورت گیرد که متاسفانه تا کنون این امر انجام نشده است.
«محمدعلی طالبی» افزود:لازم است تا برای تسریع و بهبود این وضعیت، فرمانداران و ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان به شکل فعال تری عمل کنند تا بتوانیم پروژه هایی که قرار است در این قالب دنبال شود را با اشتراک نظر جامع از سوی تمام دستگاهای اجرایی و موثر و با مفروض داشتن اولویت ها و شرایط استان دنبال  کنیم.
"طالبی" اظهار داشت:یزد دارای ظرفیت های ناشناخته بسیاری در عرصه های مختلف است که گاه توجه لازم بدان معطوف نشده و بافت تاریخی یزد نیز از جمله  فرصت های ارزشمند در حوزه بازآفرینی پایدار شهری است.
وی در پایان با بیان این نکته که "میتوان با تکیه بر این ظرفیت ها و  با بازسازی محلات،  شور زندگی را بدانها  برگرداند" گفت: ضروریست جهت ایجاد پویایی و نشاط  در محلات یزد و سایر شهرستان های استان، همفکری و اقدام عملی صورت پذیرد.
 
 
پیوند اعتبارت و برنامه دستگاه های اجرایی  با موضوع بازآفرینی شهری ضرورت دارد
 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه عملکرد جزیره ای را مانع به نتیجه رسیدن موضوع بازآفرینی شهری دانست و گفت:باید تمام دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه هایی که طرح هایی نزدیک به بازآفرینی شهری در دست اجرا دارند با شرح خدماتی مشخص و تفکیک محلات به فعالیت بپردازند.
«محسن صادقیان» افزود:مرور اقدامات و پروژه های سال گذشته در این زمینه نشان می دهد که برای سال آینده پیونده برنامه های بخش های مختلف و سیاست گذاری در حوزه مسکن و بازآفرینی را به سمتی حرکت دهیم که دفاتر تسهیلگری راه اندازی و محور کار قرار گیرند.
صادقیان یادآور شد:هدف از بازآفرینی شهری توانمندسازی محلات با نگاه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است و در این راستا ایجاد و تقویت دفاتر تسهیلگری می تواند بانک اطلاعاتی جامع از نیازسنجی و وضعیت محلات را محقق سازد تا بر این مبنا سایر برنامه ها نیز جهت دهی شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..