نماینده مردم اردکان در مجلس مطرح کرد:

درخواست ادغام دانشگاه اردکان با پیام نور توسط وزیر علوم

نماینده مردم اردکان در مجلس، خواستار بررسی درخواست ادغام دانشگاه اردکان با دانشگاه پیام نور این شهرستان توسط وزیر علوم شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش  در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه اردکان اظهار داشت: اهتمام به برخی اقدامات اصلاحی و ساختاری در بدنه وزارت علوم جای تقدیر دارد که این روند باید با لحاظ نقطه نظر دانشگاهیان و درخواست های دانشجویان تسریع شود.

 
وی با اشاره نیازهای شهرستان در بخش های مختلف و تشریح پتانسیل های دانشگاه اردکان بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پیگیری برخی مشکلات بسیار ضروری و در عین حال راهگشاست که امیدوارم برخی از تنگناهای اداری و آموزشی این دانشگاه با همراهی وزارت علوم رفع شود و ورود دانشگاهیان به عرصه پژوهش های کاربردی و موثر برای شهرستان تسهیل شود.
 
عضو هیئت امنای دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به سیاست های طرح آمایش وزارت علوم و درخواست برخی مسئولان محلی برای ادغام دانشگاه اردکان و پیام نور شهرستان در راستای بهره وری بیشتر امکانات و منابع تاکید کرد: در صورت توافق مسئولان اجرایی و دانشگاهی شهرستان بر مبنای آینده نگری و ارتقای سطح علمی اردکان، درخواست دارم این موضوع در وزارت علوم نیز مورد بررسی و توجه لازم قرار گیرد.
 
تابش، تقویت مرکز آموزش عالی ویژه خواهرانِ حضرت خدیجه (س) و تخصیص امکانات، ایجاد رشته های جدید و ردیف بودجه مستقل این مرکز را خواستار شد و عنوان کرد: انتظار است با توجه به طرح آمایش وزارت علوم و از طرفی توسعه اقتصادی و صنعتی شهرستان و حجم بالای سرمایه گذاری ها؛ توسعه رشته های مورد نیاز فنی و مهندسی مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
 وزیر علوم،  از دانشگاه اردکان بازدید کرد و در جریان پروژه های علمی و عمرانی در دست اقدام قرار گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..