استاندار یزد:

برنامه عملیاتی ورزش استان بر مبنای توانمندی های دولتی و خصوصی تدوین شود/ انقلاب اسلامی و توسعه ورزش تا عمق روستاها

«محمدعلی طالبی» بر تدوین برنامه عملیاتی ورزش استان بر مبنای توانمندی های بخش دولتی و خصوصی اشاره و گفت:در نظام جمهوری اسلامی برای همگانی کردن ورزش و توسعه آن در مناطق روستایی اقدامات شاخصی انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوزشورای عالی ورزش استان یزد و مراسم تجلیل از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با حضور «سیدعبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و «محمدعلی طالبی» استاندار یزد در سالن کوثر برگزار شد.

استاندار یزد گفت:موفقیت ورزش در عرصه های مختلف در چهل سال گذشته به عنوان یکی از دستاوردهای شاخص نظام جمهوری اسلامی است و  در عرصه همگانی کردن ورزش و فراهم ساختن ظرفیت برای همه اقشار مختلف مردم به خوبی عمل شده و ورزش تا عمق روستاها توسعه یافته است.
«محمدعلی طالبی» به اقدام ارزشمند فعال سازی چهل خانه ورزش روستایی در سطح استان  اشاره و  افزود:خوشبختانه ورزش استان در چند سال گذشته از کارنامه خوبی برخوردار است  و  رشد  چشمگیری را در اکثر هیات های ورزشی شاهد هستیم.
طالبی خاطرنشان کرد:یزد در المپیاد کشف استعداد های ورزشی نیز  بهترین حضور را  داشته  و در مسابقات مختلف ملی و بین المللی  افتخاراتی محقق شده است که همه این رویدادهای ورزشی نشان دهنده جهت گیری مناسب به سمت توسعه و تقویت ورزش همکانی و قهرمانی در استان است.
وی اظهار داشت:شاید در برخی رشته های ورزشی نیز نقاط ضعفی داریم و می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم اما ضروریست همه در کنار هم و با اراده ای مشترک تلاش کنیم تا رویدادها و اتفاقات مثبتی برای ورزش  استان در آینده  رقم بخورد.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد:برنامه ای مشترک برای دستگاه های دولتی نسبت به موضوع ورزش در استان نیاز است تا  ظرفیت های بسیار خوب و متنوع در دستگاه های مختلف بدون محدودیت در اختیار ورزش قهرمانی و همگانی قرار گیرد.
طالبی افزود: در چارچوب حمایت بخش خصوصی نیز لازم است برنامه مدون و مشخصی  ارائه شود و  فعالان عرصه های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان  پیشنهادات خود را در قالب این برنامه ارائه کنند تا در  تعامل با بخش خصوصی به تایید رسیده و حمایت هدفمند این حوزه نیز محقق شود.
استاندار یزد گفت:گرچه مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که بخش خصوصی را درگیر خود کرده است اما در عین حال بسیاری از ظرفیت های ورزشی با استفاده از انگیزه ها و شرایطی که در  بخش خصوصی وجود دارد قابل توسعه و شکوفایی است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..