معاون استاندار یزد:

مدیریت سریع پسماندها مستلزم مشارکت بخش خصوصی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی در استان، گفت: مشارکت بخش خصوصی مدیریت پسماندهای صنعتی را سرعت می‌بخشد .

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در کارگروه تخصصی پسماند، با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی در استان اظهار کرد: متاسفانه رهاسازی پراکنده انواع زباله‌های صنعتی و نخاله‌های ساختمانی، اثرات زیست محیطی و مخربی را به همراه دارد .

 
وی افزود: در چند سال اخیر طرح هایی برای مدیریت پسماند ارائه شد و با توجه به در نظر گرفتن سایتی در محور یزد-طبس برای این موضوع لازم است ۱۰۰ هکتار اراضی تعیین شده برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی در این عرصه تعیین و تکلیف شود .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان این که مکان‌یابی سایت مورد نظر برای تجمیع پسماندها و استقرار شرکت های فعال در این حوزه باید با کمترین تبعات اجتماعی و زیست محیطی تثبیت شود، گفت: در نگاه اولیه فاصله استاندارد از مناطق مسکونی، دور بودن از سفره‌های آب زیرزمینی و مواردی از این قبیل مورد توجه قرار گرفته و دیگر موضوعات نیز برای تصمیم گیری نهایی کارشناسی می‌شود .
 
«نیره پور ملائی» در ادامه با اشاره به این که تصمیمات مقطعی در خصوص ساماندهی پسماندهای صنعتی و ویژه، پیشبردی را برای استان در بر نمیگیرد، اظهار کرد: اقدام در این زمینه به مشارکت دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی نیاز دارد .
 
وی به وضعیت نابسامان جاده یزد-طبس بعد از کشتارگاه که مکانی برای تخلیه غیر مجاز انواع پسماندها و پسابها شده بود اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم اقدامات خوبی با همکاری بخش خصوصی انجام شده و لازم است تا واگذاری زمین هر چه سریعتر به متقاضی امر از سوی دستگاه مربوطه انجام و منطقه ساماندهی شود .
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست استان از حضور سرمایه گذاران و محققانی که متقاضی ساماندهی انواع پسماندهای استان هستند استقبال می‌کند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..