گشایش بخش نوسوادان کتابخانه علامه جعفری در یزد

بخش نوسوادان کتابخانه عمومی علامه جعفری در یزد با 120 نسخه جزوه ویژه نوسوادان گشایش یافت.

به گزارش یزدی نیوزمعاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان  یزد گفت : کتابخانه عمومی علامه جعفری در منطقه حسن‌آباد یزد واقع است و ۷۶۰ نفر از مردم محل نیز عضو این کتابخانه هستند.

عطارها افزود : در مجموع ۱۷ هزار و ۶۶۰ جلد کتاب در مخزن کتابخانه علامه جعفری وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ نسخه جزو منابع ویژه نوسودان است.
وی اشاره کرد : با توافق ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان، مقرر شده است در آینده‌ای نزدیک منابع ویژه نواسودان در این کتابخانه افزایش یابد.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ابراز امیدواری کرد همکاری‌های این اداره کل با نهضت سواد آموزی زمینه‌ساز حضور بیشتر نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی شود.
مرآت امین‌الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: ، استان یزد را چهارمین استان از نظر باسوادی در کشور اعلام و تصریح کرد: با نگاه بلند امام راحل(ره) در تشکیل نهضت سوادآموزی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، میزان جمعیت باسواد کشور از ۴۸ درصد در سال ۵۸ به حدود ۹۰ درصد در سال ۹۶ رسیده است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و همت مردم، بی‌سوادی در کشور به طور کامل ریشه‌کن شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..