۴۰ پرونده ثبتی یزد در لیست انتظار ثبت ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: تعداد 40 پرونده پیشنهادی ثبتی در سالجاری توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی به سر می‌برد.

به گزارش یزدی نیوز«ساشا ریاحی‌مقدم» در این مورد تصریح کرد: استان یزد تعداد بی‌شماری از آثار تاریخی و طبیعی با ارزش را در خود جای داده است که تاکنون یک هزار و ۷۷۶ آثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 
به گفته‌ی وی، از این میان ۱۶۳۴ اثر در حوزه غیر منقول و تعداد ۲۳ اثر در حوزه منقول و تعداد ۷۹ اثر در حوزه ناملموس و ۴۰ اثر در حوزه طبیعی است . 
 
ریاحی‌مقدم با اشاره به این که تعداد ۴۰ پرونده پیشنهادی ثبتی در سال ۹۷ توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی به سر می برد، در پایان خاطرنشان کرد: در سال سال جاری تعداد ۵۰ اثر پیشنهادی که پرونده‌های آن تهیه و تدوین و به سازمان مرکزی برای تایید ارسال شده بود، مورد تایید قرارگرفت و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که از این میان تعداد ۴۲ پرونده در حوزه غیر منقول، شش پرونده در حوزه ناملموس و دو پرونده در حوزه طبیعی بوده است . 
 
گفتنی است؛ اولین بنای ثبت شده در استان یزد گنبد عالی شهرستان ابرکوه است که در سال ۱۳۱۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..