پیام تبریک محقق ژاپنی به انتخاب زیلوی میبد برای ثبت جهانی

دکتر «یوشیدا یوسکه» محقق ژاپنی طی پیامی انتخاب زیلوی میبد برای ثبت جهانی را به میبدی‌ها تبریک گفت.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «یوشیدا یوسکه» ( YOSHIDA YUSUKE ) محقق و مدرس دانشگاه کانسی و دانشگاه اوزاکا در کشور ژاپن که با حدود ۲۰ سال حضور در شهرستان میبد، در مورد زیلو این شهرستان تحقیق کرده است، با ارسال پیامی ثبت جهانی زیلو را به میبدی‌ها تبریک گفت.

 
این پیام از طریق ارسال رایانامه به «عباسعلی امامی میبدی» صورت گرفته که متن پیام وی به شرح ذیل است؛
 
«با مسرت فراوان شنیدم که زیلوی میبد از طرف یونسکو به ثبت جهانی می‌رسد. ثبت جهانی زیلو از طرف یونسکو بر زیلوبافان و همه مردم میبد مبارک باد.
 
من در مدت ۲۰ سال در منطقه میبد انواع مختلف صنایع‌دستی را مطالعه و بررسی کردم و می‌توانم ادعا کنم که همه‌جا سخن از دستاوردهای زیلوبافان میبد و تحسین هنرشان است که به ‌راستی شایسته آن هستند.
 
تولید زیلو در منطقه میبد قرن‌ها سابقه دارد و ما می‌توانیم زیلوهای قدیم را در مسجدها و امامزاده‌های قدیم در سراسر ایران ببینیم.
 
یک‌ زمانی تعداد زیلوبافان به ‌طور چشمگیری کاهش یافت اما اکنون تعداد آن‌ها کم‌کم افزایش‌ یافته است و این روزها طراحی‌های مدرن و جدید که در زمان پیش بافته نشده‌اند نیز افزایش ‌یافته است. چنین رونقی نتیجه تلاش مردم منطقه میبد است.
 
متأسفانه به خاطر مشغله کاری نمی‌توانم در مراسم ثبت جهانی زیلوی میبد شرکت کنم. از صمیم قلب برای مردم میبد و صنایع‌دستی میبد روزهای خوشی را آرزومندم.»
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..