رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

واگذاری قرق های حیات وحش موجب حفظ گونه های جانوری است

احمد کیخا ، بر واگذاری قرق‌های اختصاصی به جوامع محلی تاکید کرد .

به گزارش یزدی نیوزرئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از قرق حیات وحش علی آباد چهل گزی گفت: با توجه به اینکه ما در مناطق خشک و نیمه‌خشک زندگی می‌کنیم باید در راستای حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنیم تا بتوانیم آنچه تاکنون از دست ‌داده‌ایم حفظ و احیا شود.

احمدعلی کیخا افزود:در این خصوص باید شرایطی بهره‌برداری را فراهم کنیم و با شروع خوبی که آغاز شده بتوان این راه را ادامه دهیم و به سایر مناطق کشور نیز گسترش دهیم. 
نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد جزو استان‌هایی است که در سال کمترین میزان بارش را دارد و با کمبود آب روبروست باید به‌جای توسعه کشاورزی و صنعت که بیشترین مصرف آب را دارد به سمت صنعت گردشگری و طبیعت‌گردی سوق داده شود. 
همچنین مدیرکل حفاظت محیط‌زیست یزد گفت: تغییر اقلیم و خشکسالی و تخریب‌هایی که انسان در محیط خود در سال های اخیر داشته باعث شد که جمعیت حیات‌وحش در مناطق کاهش پیدا کند. 
نیره پور ملایی افزود: یزد در بعضی مناطق با حذف یا کاهش جمعیت حیات‌وحش مواجه شده بنابراین مشارکت مردمی را در امر حفاظت می‌طلبد و بهره‌گیری از همکاری مردم و بهره‌برداری خردمندانه می‌تواند کمبود سازمانی را جبران کند. 
وی  گفت : این اداره کل با توجه به استقبال علاقه‌مندان به طبیعت، به‌عنوان فرصت احیا زیستگاه‌ها و جمعیت‌های حیات‌وحش بهره جست و درنهایت با پیگیری موضوع، از پنج قرق مصوب در شورای عالی حفاظت محیط‌زیست، سه قرق اختصاصی به نام‌های علی‌آباد چهل گزی، دربید و روباز درمجموع به وسعت ۱۳۲ هزار و ۸۹۷ هکتار زیرپوشش قرار گفت. 
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..