طرح پاسخگویی طلاب خواهر به بیماران بیمارستان‌های یزد اجرا می‌شود

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد از اجرای طرح پاسخگویی طلاب خواهر به بیماران بیمارستان‌های یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین کارگر با بیان اینکه تاکنون ۱۴۸۰ نفر فارغ التحصیل در سطوح دو، سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد داشتیم اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با افزایش توجه به نماز اول وقت در جامعه برگزاری دو دوره یاوران نماز ویژه خواهران در استان یزد بوده است.

 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۸۵ نفر بانوی مبلغ در مدارس استان یزد اقدام به پاسخگویی به سوالات شرعی می‌کنند که ۷۱۴ نفر از آنها در بخش اعتقادات و مشاوره و مابقی در حوزه پاسخگویی به سوالات فعالیت دارند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد از اعزام ۱۱۵ طلبه خواهر به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: هر یک از این بانوان همراه با یک تیم اعزام شده و هیچ اردوی بانوان راهیان نور که به ما اطلاع داده شده بود بدون مبلغ اعزام نشده‌اند.
 
کارگر افزود: حدود ۹۰۰ نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد هم به اماکن متبرکه، مساجد، بسیج‌ها، ستادهای اقامه نماز، بیمارستان‌ها و مجالس عمومی اعزام شدند که خوشبختانه نتایج خوبی هم به دنبال داشت.
 
وی از حضور بانوان طلبه در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: این کار به تازگی شروع شده و طلاب خواهر با حضور در بیمارستان‌ها مسائل شرعی مرتبط با بیماران از جمله طهارت لباس و نحوه نماز خواندن متناسب با وضع جسمی بیمار را به آنها بیان می‌کنند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد ارزیابی صورت گرفته از این اقدام را خوب توصیف کرد و افزود: پس از هر اعزام درخواست‌ها برای اعزام مجدد بانوان طلبه به بیمارستان‌ها انجام می‌شد.
 
کارگر خاطرنشان کرد: علاوه بر بیان مسائل شرعی، بانوان طلبه با ارائه مشاوره‌های مختلف روحیه بیماران حاضر در بیمارستان‌ها را هم بهبود می‌بخشند که این موضوع مورد رضایت بیماران قرار گرفته است.
 
وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد را کمبود فضای آموزشی دانست و عنوان کرد: بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است و در این رابطه کمبودهایی هم وجود دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..