همکاری مناسب بانک‌های استان یزد در اشتغال‌زایی نیازمندان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: یزد در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال‌زایی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج‌ماهه نخست امسال، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد .

به گزارش یزدی نیوز«امیر زین‌العابدین قمی» با بیان این که بانک‌های عامل در استان یزد همکاری مناسبی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت دارند، گفت: استان یزد رتبه دوم کشور در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال‌زایی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را طی پنج‌ماهه نخست سال ۹۷ به خود اختصاص داد . 

 
وی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای تعامل با بانک‌های عامل، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جذب سهمیه تخصیصی برای اشتغال نیازمندان، بیان کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به ۵۱۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد، این در حالی است که ۶۰ درصد این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و ۴۰ درصد از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت کمیته امداد اعطاشده است . 
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این که مبلغ وام اعطایی به مددجویان تحت حمایت بستگی به نوع اشتغال ایجادشده دارد، افزود: تسهیلات اعطایی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی تا سقف ۳۵ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود . 
 
وی ادامه داد: ۳۳۷ مورد وام اعطایی به مبلغ هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طی نیمه نخست سال ۹۷ در زمینه خودکفایی، ۱۴۸ مورد به مبلغ یک میلیارد و ۶۴ میلیون تومان توان افزایی و ۳۳ مورد به مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان در زمینه کارانگیزی بوده است، در همین مدت دو میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان نیز به عنوان وام مجدد برای توسعه طرح‌های اشتغال به متقاضیان پرداخت شد . 
 
قمی در مورد نوع مشاغل ایجاد شده در طی شش‌ماهه نخست امسال، گفت: ۲۲۳ طرح در مشاغل خدماتی، ۱۳۷ مورد دام‌پروری، ۶۲ مورد صنایع‌دستی، ۵۰ مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۴۶ مورد کشاورزی ایجادشده است . 
 
بنا به این گزارش، ۲۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان وام اشتغال طی سال گذشته به هزار و ۳۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد پرداخت شد . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..