آغاز بکار یک انجمن مردم نهاد با حمایت میراث فرهنگی در ابرکوه

انجمن مردم نهاد «سرو، نگین بی‌همتای کویر» با هدف حفظ میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در شهرستان ابرکوه آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوز«رقیه مجرد» مدیر عامل این انجمن  اظهار کرد: انجمن مردم نهاد «سرو، نگین بی‌همتای کویر» با حمایت میراث فرهنگی فعالیت رسمی خود را از خردادماه ۹۷ آغاز کرده است. 

 
وی توسعه و گسترش پژوهش در زمینه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و صنایع‌دستی در راستای حفظ و احیاء و جلب حمایت معنوی مردم، همچنین تشریک‌ مساعی همه‌جانبه آن‌ها در زمینه حفظ و معرفی میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان را از جمله اهداف این انجمن خواند.
 
مجرد با بیان این که این انجمن در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسیده و دارای پروانه فعالیت از فرمانداری شهرستان است، افزود: انجمن فوق ضمن آشنایی با قوانین و مقررات ناظر به پژوهش حفظ و احیاء، به معرفی و آموزش میراث فرهنگی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انتقال آن به عموم می‌پردازد. 
 
وی ادامه داد: بحث و بررسی و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی به‌ منظور اجرای مطلوب برنامه‌های حفظ و احیاء، سعی در شناسایی و شناساندن وجوه ناشناخته میراث فرهنگی و آثار تاریخی، تشویق مردم به رعایت احترام میراث فرهنگی و آثار تاریخی و نگهداری از آن، در دستور کار این انجمن مردم نهاد قرار دارد. 
 
مدیر عامل این انجمن مردم نهاددر ابرکوه یادآور شد: این انجمن در نظر دارد با مشورت راه‌های عملی برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری‌های غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی را شناسایی کرده و به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد دهد. 
 
مجرد از دیگر برنامه‌های انجمن را همکاری با نهادها و ارگان‌های محلی و جلب مساعدت همه‌جانبه آن‌ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده، سعی در احیاء صنایع‌دستی که رو به فراموشی بوده و آموزش آن به نسل جدید، سعی در شناسایی بومگردی ها و فعالیت‌های این اقامتگاه‌ها و معرفی به عموم مردم، عنوان کرد. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..