مدارس نجات غریق در استان یزد راه اندازی می‌شود

رئیس هیئت شنای استان یزد با اشاره به فعالیت ۷۰۰ نجات غریق در استان یزد گفت: مدارس نجات غریق در استان یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا محمدی نیا  در دیدار با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نجات غریق و غواصی از سال ۱۳۱۴ در کشور ما به طور رسمی کار خود را آغاز کرد اظهار داشت: حفاظت از فضاها و اماکن آبی بر عهده ناجیان و غواصان است.

 
رئیس هیئت شنای استان یزد با بیان اینکه اکنون در استان یزد ۳۸ فضای آبی داریم افزود: این فضاها اغلب سرپوشیده است و مردم و ناجیان در طول سال از خدمات این فضاها به خوبی استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار نفر از برادران و خواهران در استان یزد از فضاهای آبی موجود در استان بهره مند می‌شوند گفت: وظیفه ناجیان و آموزش دیدگان حفاظت و پاسداری از این فضاهای آبی است که خانواده‌های فرزندانی که به این مکان وارد می‌شوند با یک آرامش خاطری از آن‌ها استفاده کنند.
 
باغستانی به وظایف هیئت نجات غریق و غواصی اشاره و عنوان کرد: آموزش ناجیان، بازآموزی ناجیان در طول سال، نظارت و بازرسی، برگزاری مسابقات بین ناجیان برای ایجاد انگیزه بین آن‌ها و راه اندازی مدارس نجات غریق از جمله وظایف هیئت نجات غریق و غواصی است.
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان یزدبا بیان اینکه در استان یزد قریب به ۷۰۰ نجات غریق فعالیت می‌کنند تصریح کرد: سالانه ۳۰۰ نفر از این عزیزان وظیفه نجات غریقی فضاهای آبی سرپوشیده را بر عهده دارند که به تبع آن امور بازآموزی آن‌ها نیز در طول سال برگزار می‌شود.
 
وی به اضافه شدن نزدیک به ۸ استخر تا دو سال آینده در استان یزد اشاره کرد و گفت: با افزایش استخرها در سطح استان، نیاز به ناجیان نیز افزایش می‌یابد و برای این کار برنامه راه اندازی مدارس نجات غریق برای سنین زیر ۱۶ سال را در استان طرح ریزی کردیم که ان‌شاءالله در هر خانواده یک منجی آموزش دیده داشته باشیم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..