امام جمعه موقت یزد:

تلاش دشمن، خدشه در صفوف اتحاد ملت است

امام جمعه موقت یزد گفت: تلاش دشمن، ایجاد خدشه در صفوف اتحاد ملت و از بین بردن فرهنگ ناب اسلامی و غیرت اخلاقی به هر قیمتی است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با تشریح برخی توطئه های دشمنان اظهار کرد: دشمن با این توطئه ها در بعد ملی، به دنبال برجسته کردن اختلافات قومیتی و قبیله ای است.

وی افزود: آنها می خواهند در بعد سیاسی با ایجاد احزاب و جریان های سیاسی و استفاده از افراد خودفروخته اهل قلم و خرید مغز آنها، بدبینی به نظام و انقلاب اسلامی را اجرا و شبهات اخلاقی ایجاد کنند.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه پروژه نفوذی که مقام معظم به آن اشاره می کردند در مقیاس کم اتفاق افتاده و همان کم هم زیاد است، اضافه کرد: دشمن را هرچند کوچکش بشمارید باز هم در جاهای حساس ضربات سنگینی می زند. 
مدرسی به دستگیری جاسوسان و نشست و برخاستها و اطلاعات داده شده از سوی آنها اشاره کرد و گفت: این افراد بر برخی مدیران و فضاها تأثیر گذاشته اند که شاید برخی از آنها هنوز یا اعلام نشده و یا شناسایی نشده است . 
وی با بیان اینکه خوش بینی ها به دشمنان چرا باید تکرار شود، تأکید کرد: باید هوشیارتر و حساس تر باشیم و توجه کنیم که استفاده از نخبگان به معنای استفاده از آنها در جاهای حساس نیست . 
مدرسی با اشاره به سابقه دشمنی های آمریکا و همپیمانانش گفت: آنها به دنبال انزوای ایران بوده اند و امروز معتقد به جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و حتی آمریکای جنوبی هستند. 
وی به اوضاع نابسامان امنیتی ایالات متحده اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار رسمی ، در سال گذشته بیش از ۱۷هزار و ۳۰۰ حادثه امنیتی از نوع تیراندازی در آمریکا اتفاق افتاده که در نتیجه آن بیش از ۴هزار و ۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۲برابر آن زخمی شده اند ضمن آنکه در این کشور ، جاسوسی و شنود به صورت آزاد و علنی انجام می شود . 
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه آمریکا و کشورهای وهابی همچون عربستان در برابر عظمت و نفوذ و پیشرفتهای ایران احساس حقارت می کنند ، ادامه داد: عربستان و آمریکا در حوادث و باتلاق اتفاقات خاورمیانه فرو رفته اند و خودشان در دام توطئه هایشان گرفتار شده اند. 
مدرسی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و احساس و حقارت ، عده ای داعش صفاتی را پیدا می کنند تا در ایران، ناامنی ایجاد کرده و برای رسانه های خارجی خوراک فراهم کنند. 
وی منشأ حوادث تهران و به شهادت رساندن چند تن از پاک ترین مردم و حافظان امنیت کشور را خارجی دانست و گفت: اینها توطئه طراحی شده و نوعی عقده گشایی است ولی این توطئه ، سلسله ای از فتنه های دشمنان به سرکردگی آمریکاست چون آنها داعش را درست کردند تا شیعه و سنی را به جان هم بیندازند ولی با درایت علما و مقام معظم رهبری کنترل شد. 
مدرسی با تشکر از تدبیر و متانت نیروی انتظامی در مواجهه با فتنه ها و توطئه ها گفت: ضمن درخواست علو درجات برای تمام شهدای انقلاب و اسلام ، از اعزام بدون سلاح پرسنل نیروی انتظامی و نظامی برای مقابله با توطئه گران گله داریم، نباید یک انسان بدون سلاح را مقابل یک تعداد افراد هار بفرستیم.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..