اکران ۱۳ فیلم جشنواره بین‌المللی فجر در سینماهای یزد

سومین جشنواره استانی فیلم فجر در یزد همزمان با سی و شمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اکران 13 فیلم از بخش مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز  «محمود دهقانی هراتی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جانشین دبیر جشنواره استانی فیلم فجر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های متنوع اداره کل ارشاد به مناسبت دهه فجر، یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها را برگزاری جشنواره استانی فیلم فجر در یزد برای سومین سال همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ذکر کرد.

وی سینما را از تاثیرگذارترین رسانه‌های امروز دنیا خواند که در جشنواره فیلم فجر مورد توجه وی‍ژه‌تری قرار گرفته است.

دهقانی برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را در در کیفی‌سازی آثار و تولیدات موثر خواند و گفت: رسانه‌ها با نقد فضای جشنواره می‌توانند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌های جشناره امسال اشاره کرد و گفت: امسال جشنواره استانی فیلم فجر در یزد در در دو سینمای تک و جام‌جم با اکران ۱۳ فیلم از مجموع ۲۳ فیلم راهیافته به بخش مسابقه یا به اصطلاح سودای سیمرغ، برگزار خواهد شد.

دهقانی همچنین با بیان این که اکران فیلم‌ها در سینماهای مذکور در سه سانس ۱۰ صبح، ۶ بعدازظهر و ۸ شب برگزار می‌شود، گفت: زمان اکران فیلم‌های جشنواره در یزد از ۱۴ تا ۲۲ بهمن ماه است ولی سانس صبح سینماها که ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان است از ۱۴ تا ۱۸ بهمن‌ماه برقرار است که مدارس نیز می‌توانند با هماهنگی به طور رایگان از آن برخوردار شوند.

جانشین دبیر جشنواره فیلم فجر استانی یادآور شد: افتتاحیه جشنواره ۱۳ بهمن‌ماه در سالن سبز سینما تک یزد برگزار می‌شود ولی اکران فیلم‌ها را در هر دو سینمای یزد خواهیم داشت.

وی در مورد نحوه تهیه بلیط فیلم‌ها نیز اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند بلیط فیلم مورد نظر خود از طریق گیشه‌های سینما تهیه یا با مراجعه به کانال تلگرامی سینماهای مذکور پیش خرید کنند.

دهقانی نرخ بلیط در این دوهر جشنواره استانی را ۱۲۰ هزار ریال ذکر کرد و گفت: البته برای هنرمندان و علاقمندان تخفیفاتی و بسته‌هایی منظر شده است.

گفتنی است، در این نشست «فهیمه سهیلی» مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلا‌می‌ استان نیز توضیحاتی در مورد این جشنواره بیان کرد.

منابع استفاده شده:
یزد ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..