معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی:

صندوق ضمانت صادرات آماده ارائه خدمات به صنایع استان یزد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده صدور انواع بیمه نامه و ضمانت نامه های صادراتی برای تولید کنندگان استانی می باشد.

به گزارش یزدی نیوز،  "ذبیح ا… زارع" صبح امروز در حاشیه سمینار آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران با اعلام این خبر گفت: وجود ریسک های سیاسی و تجاری در روند صادرات تولید کنندگان همچون عدم وصول وجه کالا و خدمات صادره، صادرکننده را در تنگناهای مالی قرارداده و در نتیجه باعث ناتوانی در ایفای تعهدات مالی وی می شود که در همین راستا و به منظور تامین امنیت مالی صادرکنندگان ایرانی و در نتیجه توسعه موثر صادرات غیر نفتی کشور، صندوق ضمانت صادرات ایران می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

معاون صدور بیمه نامه های کوتاه مدت صندوق ضمانت صادرات ایران طی این نشست ضمن معرفی صندوق و خدمات قابل ارائه به صادر کنندگان گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران به پشتوانه حمایت های مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسک های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.

وحید رضایی افزود: صندوق با صدور بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه های مختلف، ریسک عدم بازپرداخت اعتبارات صادراتی و یا عدم ایفای تعهدات قراردادی صادرکنندگان محلی و یا خریداران خارجی را برای موسسات مالی/ بانکها/اعتبار دهندگان داخلی و خارجی تحت پوشش قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران میباشد. صندوق دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل بوده ولی از نظر مالی از سوی دولت حمایت می گردد. اساسنامه صندوق مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون چگونگی اداره آن مصوب هیات محترم وزیران است.

گفتنی است طی این سمینار تعداد ۲۰ نفر از تولید کنندگان و نمایندگان واحدهای صنعتی صادرات محور حضور داشتند و با خدمات این صندوق آشنا شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..