استقبال روحانی از گزینه های فعلی اصولگرایان

به گزارش یزدی نیوزاصولگرایان بیش از هرچیز در این روزها به دنبال ایجاد اتحاد برای رای آوری بالا هستند. آنها به خوبی می دانند اگر راه انتخابات های ۹۲ و ۹۴ را تکرار کنند برای بار سوم نیز شکست سختی از رقبای خود خواهند خورد و دیگر راه بازگشت به قدرت برای آنها باقی نمی ماند.
 
هر چقدر به سال ۹۶ نزدیک تر می شویم، جنب و جوش ناشی از انتخابات بیشتر می شود. چند روزی مباحث مربوط به فرا رسیدن ماه محرم و فوتبال بازار داغ رسانه ها و افکار عمومی را به خود اختصاص داد ولی دوباره نظرها به انتخابات جلب شد. این رویداد در حالی صورت گرفته که هنوز نیز جریان های اصولگرا و اصلاح طلب برای برگزیدن گزینه های خود برای انتخابات پیش رو مشکل دارند. البته شاید اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی خود را آماده کرده باشند ولی برای احتمال هر گونه رخداد باید هوشیاری لازم را داشته باشند و گزینه ای را همراه روحانی به میدان بفرستند تا اگر اتفاقاتی مانع از حضور روحانی در انتخابات شد، دستشان تهی از کاندیدا نماند.
 
دست پر از خالی اصولگرایان!
 
اما بر خلاف اصلاح طلبان، اصولگرایان که زخمی دو انتخابات گذشته هستند، در تلاشند تا گزینه های مختلفی را وارد عرصه کنند که پیروز رقابت باشند.
 
در این میان اسامی فراوانی را از سوی این جناح شنیده ایم. از فتاح تا احمدی نژاد، همه و همه سخن از حضورشان در میدان بود ولی یکی پس از دیگری به طرق مختلف از رقابت خط خوردند.
 
اصولگرایان که به دلیل حمایت های خود از برخی شخصیت ها مانند احمدی نژاد سال هاست اقبال عمومی را از دست داده اند، این روزها با معرفی شخصیت های گوناگون به عرصه رقابت سعی دارند تا مهره های اصلی خود در سال های گذشته را مجدد به میان بازی بکشانند.
 
در همین راستا، احمدخرم از چهره های اصلاح طلب و وزیردولت در گفت وگویی از گزینه های احتمالی اصولگرایان پرده برداشته است. او مدعی است اصولگرایان در حال بررسی سه گزینه محمدرضا باهنر،احمد توکلی و الیاس نادران برای معرفی به بدنه اجتماعی خود در انتخابات پیش رو هستند.
 
بازی از پیش باخته
 
در میان این شخصیت معرفی شده، تکلیف محمدرضا باهنر مشخص است. وی که سال ها در مجلس شورای اسلامی مشغول به کار بود، از آنجایی که باخت هم طیفانش را حتمی می دید، از دور رقابت کنار کشید و شاهد باخت آنها شد و به نظر نمی سد آنقدر سطح درایت سیاسی اش پایین باشد که دست به رقابت با روحانی بزند . ولی دو گزینه توکلی و نادران، افرادی هستند که به همراه لیست اصولگرایان وارد میدان رقابت سال ۹۴ شدند و در ادامه نیز طعم تلخ باخت را چشیدند و امروز هم حاضر هستند تا در برابر روحانی بایستند.
 
افرادی مانند باهنر، توکلی و نادران اگرچه می توانستند به عنوان نماینده حرف هایی برای گفتن داشته باشند اما نمی توانند گزینه های کاریزماتیک و رای آوری برای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری باشند. از سوی دیگر، سیاست های این افراد با رویکردهای جریانات تندروی جناح اصولگرا نیز تناسبی ندارد و اتحاد آنها را دچار مشکل می کند.
 
علاوه بر این با توجه به این که این چهره ها آنچنان که باید نمی توانند تهدیدی برای روحانی در انتخابات آتی به شمار بیایند به نظر می رسد حسن روحانی از حضور چنین افرادی در انتخابات استقبال خواهد کرد. چراکه از این طریق بدون ایجاد مشکل پیروز انتخابات خواهد بود.
 
دردسر اتحاد
 
اصولگرایان بیش از هرچیز در این روزها به دنبال ایجاد اتحاد برای رای آوری بالا هستند. آنها به خوبی می دانند اگر راه انتخابات های ۹۲ و ۹۴ را تکرار کنند برای بار سوم نیز شکست سختی از رقبای خود خواهند خورد و دیگر راه بازگشت به قدرت برای آنها باقی نمی ماند.
 
با همین منظور سران جریان های اصولگرایی که این روزها جلسات و نشست های مختلفی را برای بررسی امور سیاسی و انتخاباتی برگزار می کنند، تمام توجه خود را بر روی موضوع اصلی وحدت جلب می کنند و نخواهند گذاشت که انتخاب گزینه های مختلف برای انتخابات، همگرایی آنها را به انشقاق تبدیل کند. چراکه در میان آنها هستند کسانی که هیچ علاقه ای به ایجاد ائتلاف با چهره هایی مانند باهنر ندارند. حال باید منتظر ماند و دید که بزرگان این جریان در ادامه مسیر چه تدابیری را برای خروج از شرایط فعلی در پیش خواهند گرفت.
 
سرمنشا مشکل
 
ناگفته نماند به دلیل نبود احزاب قدرتمند و نیز نظام مبتنی بر حزب سالاری، در سال های گذشته جریان های سیاسی کشور نتوانسته اند در خلق چهره های جدید که حرفی برای گفتن در عرصه رقابت داشته باشند، موفق شوند. بدون شک در آینده این معضل به بحرانی تبدیل خواهد شد که گریبان همه جناح های سیاسی را خواهد گرفت.

*نامه نیوز

بخش نظردهی بسته شده است..