اطلاعات ۳۷۳ هزار خانوار یزدی در سرشماری تهیه می‌شود‌

no-thumbs

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد با اشاره به اینکه پیش بینی می شود مردم یزد مشارکت ۴۰ درصدی اینترنتی در سرشماری داشته باشند، گفت: اطلاعات ۳۷۳ هزار خانوار یزدی در سرشماری تهیه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحمید فخرالدین در نشست ستاد سرشماری نفوس و مسکن یزد در ارتباط با تفاوت سرشماری ۹۵ و دوره‌های قبل اظهار داشت: استفاده از تبلت به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، کاهش حجم تعداد سوالات پرسشنامه، درخواست از خانوار برای تکمیل پرسشنامه خود، اخذ اطلاعات صحیح‌تر از خانوارها، دقت بیشتر در پوشش کامل افراد و خانوارها و کاهش هزینه‌های اجرا از مهمترین تفاوتهای سرشماری این دوره با دوره‌های قبل است.

وی افزود: در سرشماری امسال ۲۵ میلیون خانوار با استفاده از ۲۱ هزار تبلت در سطح کشور و ۳۷۳ هزار خانوار و ۴۰۰ تبلت در سطح استان یزد تحت پوشش هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد عنوان کرد: برای هر مامور در روز به طور متوسط ۳۵ پرسشنامه در طول روز دیده شده و زمان تکمیل پرسشنامه از ۸ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

فخرالدین تفتی افزود: اجرای سرشماری در دو مرحله است که مرحله اول از سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی توسط خانوارها انجام می‌شود و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان با مراجعه مامور به خانوارها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ سرشماری اینترنتی در کشورهای مختلف با درصدهای ژاپن ۳۷ درصد، کانادا ۹۰ درصد و کره جنوبی ۴۷ درصد انجام شده است و با توجه به اینکه ضریب نفوذ در آبان ماه ۴۰ درصد است، انتظار می‌رود که سرشماری اینترنتی در ایران ۴۰ درصد باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد با بیان این مطلب که در سال ۹۵ برآورد می‌شود که استان یزد حدود ۳۱۶ هزار خانوار داشته باشد، گفت: بر اساس آخرین گزارشی که امروز از سامانه ثبت نام دریافت شده، ترکیب ثبت نام در شهرستانها به این صورت بود که بیشترین ثبت نام در شهرستان یزد بوده ولی در بعضی از ثبت‌نام‌ها تعداد ثبت نام پایین است که در سرشماریهای پیشین هم همین مشکل را داشتیم.

فخرالدین تفتی با تاکید بر اینکه در سرشماری امسال با توجه به اینکه حجم کارپیمایش بالاست، افراد باید از توان جسمی لازم برای این کار برخوردار باشند، عنوان کرد: برآورد شده که ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار نفر جمعیت روستایی با حدود ۴۵ هزار خانوار در استان یزد زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد همچنین حدود ۵۵ هزار نفر اتباع غیر ایرانی داریم که این امکان وجود دارد مراکزی مستقر شود که به صورت اینترنتی اطلاعات اتباع را تکمیل کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد بیان کرد: اگر دستگاه‌های دولتی، کارمندان ادارات، امور اتباع، خانه‌های بهداشت و مدارسه به روش‌های مختلف پای کار بیایند، می‌توانیم به عدد ۴۰ درصد ثبت اینترنتی اطلاعات دست پیدا کنیم.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..