ظرفیت نیروهای دانشگاهی یزد در صنعت چقدر است؟

no-thumbs

رئیس مرکز علم و کار دانشگاه یزد از نادیده گرفته شدن نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی در یزد انتقاد کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد ابویی، در همایش تجلیل بخش خصوصی از استاندار در دانشگاه یزد با اشاره به تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانشجو در استان یزد اظهار داشت: همواره حسرت می‌خوریم که از این پتانسیل عظیم و کارآمد در استان یزد به درستی استفاده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: آمار پایان نامه‌هایی که در عرصه رفع و رجوع مشکلات جامعه به کار گرفته می‌شود بسیار ناچیز است این در حالی است که سالانه سه تا ۴ هزار نفر فقط از دانشگاه یزد فارغ‌التحصیل می‌شوند که اگر ۱۰ درصد این افراد فعالیت‌های اثرگذار داشته باشند، می‌توان تحولی عظیم در عرصه صنعت استان به وجود آورد.

ابویی با بیان اینکه همه ما در حق فارغ‌التحصیلان اثرگذار و دارای مهارت اجحاف کرده‌ایم، بیان کرد: از صنعتگران و مسؤولان می‌خواهیم همت کنند و از این ظرفیت به شایسته‌ترین نحو ممکن استفاده کنند.

رئیس مرکز علم و کار دانشگاه یزد یادآور شد: متاسفانه حتی از ظرفیت کارآموزی و کارورزی دانشجویان یزد نیز استفاده نمی‌شود و در واقع پتانسیل دانشگاه‌ها نادیده گرفته شده است.

ابویی ادامه داد: نیروهای مستعد و کاربلد در میان دانشگاهیان بسیار است و رسالت ما این است تا این ظرفیت را جذب کنیم تا تجربه کسب کرده و رشد کنند.

وی بیان کرد: رویکردهای واحدهای صنعتی برای رشد و توسعه باید در قالب تجربه در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد و فرصت کسب تجربه را باید برای این قشر فراهم کنیم.

ابویی بر لزوم استفاده از امکانات دانشگاهی و کارگاهی تاکید کرد و افزود: شرایط خوبی در دانشگاه‌ه فراهم است و برای بازآموزی می‌تواند مورد استفاده صنعتگران قرار گیرد.

رئیس مرکز علم و کار دانشگاه یزد اظهار امیدواری کرد: از امکانات موجود دار دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی برای تقویت نیروی انسانی و در نهایت برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه استان به درستی استفاده شود.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..