اولین دردل های معاون عمرانی استاندار یزد بعد از سه سال:

شش بحرانی که از دولت قبل برای یزد به ارث گذاشته بود

ما در بدترین شرایط زیست محیطی، بحرانی ترین شرایط آب، کمبود شدید اعتبارات و خزانۀ خالی، وضعیت نامناسب بافت تاریخی و مسکن مهر مسئولیت را در آغاز فعالیّت دولت تدبیروامید قبول کردیم.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جمع خبرنگاران استان گفت: ما در بدترین شرایط زیست محیطی، بحرانی ترین شرایط آب، کمبود شدید اعتبارات و خزانۀ خالی، وضعیت نامناسب بافت تاریخی و مسکن مهر مسئولیت را در آغاز فعالیّت دولت تدبیروامید قبول کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری استاندار با اهالی رسانۀ استان به مناسبت هفتۀ دولت در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد، به سؤالات خبرنگاران دربارۀ ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، آلودگی‌های ناشی از کوره‌های آجرپزی و وضعیت استان در آغاز فعالیّت دولت تدبیروامید پاسخ داد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دربارۀ فعالیّت‌های استان برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد بیان کرد: سهمیۀ ایران در یونسکو سالی یک پرونده است و مسئولان کشور ریسک بزرگی کردند که یک شهر را برای ثبت در یونسکو انتخاب نمودند زیرا ثبت یک شهر در یونسکو دشوار است.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» افزود: اصرار ما در استان ثبت جهانی یزد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که برای تحقق این هدف پروندۀ ثبت شهر یزد به یونسکو ارسال شده است و ارزیابان در استان مستقر شده‌اند و در جلسات مختلفی این پرونده را بررسی و ارزیابی می‌کنند.
وی دربارۀ بازسازی و ساماندهی بافت تاریخی یزد گفت: در برنامۀ مدیریت واحدی که برای ۱۵۰هکتار بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شده، مالکیت زمین‌ها با مردم است و نه دولت؛ اما از آنجایی که وضعیت مالی، امکان حصارکشی، نماسازی و کف‌سازی زمین‌هایشان را فرآهم نمی‌کند، ما این فعالیّت را از ۲۰ روز پیش در بافت تاریخی آغاز کرده‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه زندگی در بافت تاریخی شهر جریان دارد، خاطرنشان کرد: گاهی بافت قدیم هم مانند بافت جدید تخریب می‌شود امّا اهمیّت بافت تاریخی برای ما بیشتر است.
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، سیدحسینی دربارۀ مشکل آلودگی کوره‌های آجرپزی تأیید کرد که هنوز هم در استان کوره‌های آجرپزیِ دستی و ماشینی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و افزود: با اقداماتی که انجام شد عمدۀ کوره‌های صنعتی گازسوز شدند و ۶۰ کوره هم فیلترگذاری شده که این اقدامات باعث شده است میزان آلودگی‌ها ۵۰درصد نسبت به دو سال گذشته کاهش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: معتقدم باید بگوییم «ما در بدترین شرایط مسئولیت را قبول کردیم که وضعیت محیط زیست در بدترین شرایط ممکن قرار داشت؛ آب در بحرانی‌ترین حالت خود بود؛ وضعیت مسکن مهر در شرایطی قرار داشت که خدمات‌رسانی به آن از پولی که مردم برای خانه دار شدن داده‌ بودند بیشتر می‌شد و نمی‌دانیم چطور باید جواب مردم بدهیم.
تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..