مصرف بهینه آب با تولید آثار هنری در بافق

به گزارش یزدی نیوزرییس انجمن هنرهای تجسمی بافق گفت: با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب هنرمندان بافقی با تولید آثار هنری در زمینه فرهنگ سازی برای مصرف آب مشارکت می کنند.

مهشید تقی زاده ش اظهار داشت: آب نقش بسزایی در حیات انسان دارد و زندگی تمام موجودات به آن وابسته است و امروزه کمبود مایه حیات جامعه بشری را نگران کرده و بر مصرف بهینه آن تاکید می شود.
وی با بیان اینکه ۶ هنرمند ازاعضای انجمن هنرهای تجسمی در این طرح شرکت می کنند، گفت: ۹ بنر با موضوع کم آبی در بیلوردهای تبلیغاتی شهر بافق نصب می شود.
تقی زاده بر فرهنگ سازی روش های استفاده صحیح از مایه حیات و نهادینه کردن الگو مصرف درست آب تاکیدکرد و گفت: بکارگیری از ظرفیت هنرمندان و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و پرهیز از اسراف موثر است.
وی یاد آور شد: از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده بنرها در بیلوردهای تبلیغاتی در سطح شهر بافق برای آگاهی مردم از نحوه مصرف صحیح آب و جلوگیری از هدر رفت آن نصب می شود.
تقی زاده با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، از همکاری فرمانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق در اجرای این طرح قدر دانی کرد.
۸۰ لیتر بر ثانیه آب انتقالی از زاینده رود و ۹ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در دشت قطرم آب شرب مصرفی ۴۰ هزار نفر جمعیت شهر بافق را تامین می کند.
تا سه سال قبل آب شرب و فضای سبز مشترک بود ولی اکنون با تفکیک آنها، چاه ها و منابع آب شور برای آبیاری درختان و فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..