‌ مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد:

فراگیر شدن نسخه الکترونیکی در استان یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان با تاکید بر فراگیر شدن نسخه الکترونیکی در استان یزد، ‌اظهار کرد: سامانه " #‌۱۶۶۶* " ‌و ارسال کد ملی به این سامانه به‌منظور استعلام اعتبار دفترچه های بیمه و مراجعه به مراکز درمانی استان درنظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز"محمد دریجانی" مدیرکل بیمه سلامت استان روز سه شنبه ‌١٧ تیر ماه در جمع سرپرستان و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن نسخه پزشکان از سال گذشته در ۹ شهرستان استان یزد آغاز شده بود، گفت: این طرح در مرکز استان نیز آغاز شده است.

دریجانی ادامه داد: این طرح در درمانگاه امام علی(ع) و کلینیک تخصصی حضرت خاتم الانبیا(ص) نیز آغاز شده است و همه درمانگاه‌های خصوصی نیز به تدریج زیر پوشش آن قرار خواهند گرفت.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: در حال حاضر ۳۲ درمانگاه خصوصی در مرکز استان یزد فعال است که طرح نسخه الکترونیک در ۱۱ درمانگاه اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیکی، بسیاری از مشکلات به ویژه در زمینه نسخه خوانی اشتباه و خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: پزشکانی که این طرح را اجرا کنند، مطالبات آنها از بیمه در مدت کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود.
دریجانی درخواست کرد: پزشکان استان در زمینه اجرای موفق طرح بیمه سلامت، ‌ما را همراهی کنند و از مشوق‌های این بیمه نیز بهره مند شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است که تمام فرآیندها را تا پایان سال جاری الکترونیکی کنیم، گفت: اجرای این طرح دولت الکترونیک را به صورت کامل در بیمه سلامت محقق می‌کند.
دریجانی از پرداخت ۲۵٠ میلیارد ریال از مطالبات پزشکان، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: مطالبات این مراکز از بیمه سلامت، تا اردیبهشت ماه امسال به صورت علی الحساب پرداخت شده است.
وی با اشاره به بروز و شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ویژه زدن ماسک، در مورد پرداخت هزینه‌های بیماران کرونایی نیز ‌اظهار کرد: هر بیمار کرونایی که نیاز به بستری داشته باشد، بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه درمان دارد و در صورتیکه تحت پوشش بیمه سلامت باشد، ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان در مورد تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت نیز خاطرنشان کرد: افرادی که دفترچه آنها برگ خالی دارد، نیاز به مراجعه ‌به مراکز بیمه برای تمدید ندارند و با شماره گیری کد " #‌۱۶۶۶* " ‌و ارسال کد ملی به سامانه می‌توانند از وضعیت اعتبار دفترچه خود مطلع شوند.
 
به گزارش ‌یزدی نیوز مدیرکل بیمه سلامت پس از این نشست به همراه "‌حسین باغیانی" مدیر روابط عمومی این اداره‌کل از دفتر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد بازدید کرد، در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این انجمن قرار گرفت و برای ارائه خدمات به خبرنگاران عضو انجمن قول همکاری داد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..