شناسه خبر: 116185 منتشر شده در مورخ: 1399/04/09 ساعت: 12:55 گروه: سیاسی
حکمرانی خوب و تحقق شاخص‌های آن به خصوص ارتباط مردم و مسئولان، مشارکت و شفافیت مورد تاکید دولت‌ها در یزد نیز مورد توجه و پیگیری جدی مسئولان قرار دارد به طوری که استاندار یزد نیز بر پاسخگویی مدیران به مردم تاکید دارد و می‌گوید: رابطه مسئولان با مردم و نحوه عملکرد و فعالیت مدیران عین پایبندی و رعایت شفافیت در عملکرد آن‌هاست.

به گزارش یزدی نیوزجوامع با توسعه یافتگی و حرکت به سوی پیشرفت نیازمند تغییر شاخص‌هایی هستند که یکی از این شاخص‌ها افزایش ارتباط مردم و مسئولان و مشارکت مردم در امور است، این مهم که در حکمرانی خوب نیز تعریف می‌شود از مواردی است که در حل و فصل و تسریع مشکلات به طور جد نیازمند توجه است و یزد یکی از استان‌هایی است که مردمش شفافیت و ارتباط با مسئولان را بیش از نقاط دیگر کشور لمس کرده‌اند و برخی دستگاه‌ها به خصوص شهرداری‌ها در این زمینه اقدامات شایان توجهی انجام داده‌اند و گستره ارتباطی بین مردم و مسئولان در شهرستان‌ها نیز بیش از پیش فراهم شده است.

 
دولت الکترونیک و شفافیت در ارائه اطلاعات متناسب با ظرفیت‌های زیرساختی در استان یزد تغییرات محسوسی داشته و هر چند که هنوز هم جای کار بسیار زیادی دارد اما جایگاه یزد نسبت به سایر نقاط کشور در این زمینه به خصوص در زمینه توسعه زیرساخت‌های مربوطه، سرآمد و تحسین برانگیز است. 
 
اصل حکمرانی خوب محور فعالیت دولت در یزد است و مسئله ارتباط مردم و مسئولان و بخش‌های مربوط به این حوزه مورد توجه جدی دولتمردان در این استان قرار دارد به طوری که «محمد علی طالبی» استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، پاسخگویی را یکی از شاخص‌های اصلی حکمرانی خوب می‌داند و می‌گوید: این شاخص‌ به ارتباط مستقیم مدیران با مرد