کشتار روزانه ۱۳۰۰ راس دام در کشتارگاه صنعتی مهریز

no-thumbs

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی مهریز، روزانه بالغ بر هزار و 300 دام سبک و سنگین با نظارت ناظران بهداشتی و پیشرفته‌ترین تجهیزات کشتارگاهی ذبح می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اکبر حدادزاده  در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز و بازدید از بخش‌های مختلف این کشتارگاه در دست احداث با اشاره به پیشرفت قابل توجه در ساخت این مجموعه کشتارگاهی اظهار داشت: این پیشرفت حاصل تعامل مسؤولان استان با بخش خصوصی است.

وی افزود: کشتارگاه سنتی مهریز در مقطعی با بحران و حاشیه‌های بسیاری مواجه بود اما با تعاملی که بین مسؤولان و مردم شهرستان مهریز به وجود آمد، این مشکل برطرف شد و اعلام کردیم علاوه بر این تعامل باید یک حرکت خدماتی نیز برای بهتر شدن وضعیت و بهبود اوضاع انجام شود.

حدادزاده خاطرنشان کرد: در دامپزشکی استان به هیچ‌وجه بحث در مورد کشتارگاه نیست بلکه بحث اصلی و دغدغه ما گوشت سالم است که باید برای حفظ سلامت مردم به صورت بهداشتی تهیه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: کار دامپزشکی دفاع و حمایت از مجموعه‌ای خاص نیست اما مشکلاتی در حوزه و بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد که امیدواریم این دو مجموعه کشتارگاهی استان که به دغدغه‌های یکدیگر آگاهند، با احترام متقابل به یکدیگر، تمام تلاش خود را برای تهیه و عرضه گوشت بهداشتی و سالم به کار گیرند.

وی گفت: احداث کشتارگاه صنعتی مهریز، سرمایه‌گذاری برای امنیت و سلامت و فرهنگ جامعه است و اولین گام موثر در پیشرفت صنعت پروتئین و گوشت استان یزد است و اهمیت امنیتی این مجتمع کشتارگاه صنعتی  این است که روزی هزار و ۲۰۰ راس گوسفند و ۱۱۰ راس دام سنگین در آن ذبح و توسط توزیع‌کنندگان گوشت بین صدها خانوار توزیع می‌شود.

حدادزاده عنوان کرد: اگر این گوشت غیر بهداشتی و غیر صنعتی توزیع شود، مشکلات و بیماری‌هایی در میان مردم رواج می‌یابد و به امنیت و سلامت جامعه صدمات سنگین وارد می‌کند.

وی در مورد بحث فرهنگی ایجاد کشتارگاه صنعتی نیز خاطرنشان کرد: بحث غذای حلال و حضور و استقرار ناظر شرعی در تمام کشتارگاه‌ها به منظور رعایت مسائل شرعی ذبح و گذاشتن غذای حلال سر سفره مردم، مهم‌ترین رویکرد فرهنگی ایجاد کشتارگاه صنعتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر اهمیت سلامت و نقش غذا به ویژه مواد پروتئینی در این زمینه گفت: هر کشتارگاه صنعتی که احداث شود، یک بیمارستان تعطیل و در مجموع به همین تعداد بیمار نیز کم می‌شود.

وی افزود: مدیریت کشتارگاه مهریز کار بزرگی در کشور به ویژه در استان یزد در زمینه سلامت و بهداشت مردم انجام داده و این سرمایه‌گذاری قابل تقدیر است و به طور قطع آثار خود را در حوزه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

حدادزاده تصریح کرد: این مجموعه زمانی حرفی برای گفتن در کشور دارد که  مدیریت بهداشتی بر آن حاکم باشد.

وی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی همچون یک پالایشگاه است و مانند یک کشتارگاه سنتی نیست که فقط ذبح دام صورت گیرد بلکه تمام اجزای بدن دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و درآمدزایی کشتارگاه با جوانب و حواشی دام است بنابراین لازم است در نگاه مدیریتی و اقتصادی این بخش، به سلامت توجه ویژه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: کشتارگاه صنعتی مهریز پس از بهره‌برداری می‌تواند افتخاری برای استان و کشور باشد اما آینده آن بستگی به مدیریت و وضعیت بهداشت آن دارد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..