معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

نوبت‌های پزشکان در یزد ساماندهی و با دلالان برخورد می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برنامه‌ریزی برای افزایش نوبت دهی غیرحضوری (تلفنی، USSD، اینترنتی) پزشکان در این شهر خبر داد و گفت: با دلالان و سودجویان حوزه سلامت از طریق هماهنگی با سازمان‌ها و اداره نظارت برخورد می‌شود.

دکتر سید کاظم رضوی، در واکنش به گزارش هفته گذشته مبنی بر نابسامانی در نوبت دهی پزشکان در یزد افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با رویکرد افزایش خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازهای درمانی بیماران، یکی از اهداف خود را گسترش و تقویت کلینیک های فوق تخصصی و تخصصی مستقل مشخص کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتماد بالای مردم استان و سایر استان های هم جوار به علت سطح علمی و عملی بالای جامعه پزشکی استان و تنوع تخصص های مورد نیاز، تجهیزات مناسب و دسترسی به اقدامات پاراکلینیکی از لحاظ کمی و کیفی و هزینه پایین درمان در سطح استان، شاهد حضور مراجعین زیاد به کلینیک های ویژه دولتی هستیم.

به گفته وی در این راستا یکی از سیاست های اصلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی حفظ کلینیک های موجود و توسعه و نظام بندی آنها جهت ایجاد شرایط بهتر برای دسترسی آسان و صحیح به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتی استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت برای ساماندهی نوبت‌ها در حوزه سلامت و دسترسی آسان مردم به امکانات درمانی خبر داد و گفت: افزایش تعداد متخصصین بویژه در بزرگسالان و توزیع مناسب نوع متخصصان در کلینیک های دانشگاه از جمله این اقدامات است.

دکتر رضوی اضافه کرد: اجرای نظام ارجاع بیماران، بهبود زیرساخت های فرآیندهای نسخ الکترونیک ، عقد قرارداد با تمام بیمه های تکمیلی، راه اندازی واحدهای پاراکلینیکی مورد نیاز (رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه، آزمایشگاه، فیریوترابی و …) و نظارت بیشتر به نحوه نوبت دهی کلینیک ها جهت دسترسی مردم از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت درمان دانشگاه آغاز شده است.

وی یادآور شد: افزایش نوبت دهی غیرحضوری (تلفنی، USSD، اینترنتی)، افزایش ساعت کار پزشکان کلینیک های دانشگاه، حمایت و تشویق همکاران پزشک جهت ماندگاری و انجام وظیفه در کلینیک ها، رسیدگی به وضعیت هتلینگ کلینیک ها، اصلاح نحوه اطلاع رسانی به مردم جهت دریافت نوبت ها و معرفی پزشکان و آموزش پرسنلی و کادر کلینیک ها جهت برخورد صحیح با مردم از دیگر برنامه های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

این مسوول درمانی استان اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی با سازمان ها و اداره نظارت جهت برخورد با دلالان و سودجویان حوزه سلامت اقدام می شود.

وی اعلام کرد: بیماران در صورت نارضایتی از وضعیت درمان و یا برخورد با افراد سودجود و دلال در حوزه سلامت، مراتب را به این دانشگاه اعلام کنند و مطمئن باشند با افراد سودجوی و دلالی که اقدام به فروش نوبتها می کنند و یا با هر اقدام دیگری حوزه سلامت استان را بدنام می کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی یزد و بویژه معاونت درمان، در عمل، نسبت به ساماندهی نوبت‌ها و جلوگیری از تضییع حق بیماران یزدی اقدام و با دلالان حوزه سلامت برخورد قاطع کند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..