مدیر کل ارشاد یزد خبر داد

توزیع بیش از ۶۰ میلیارد ریال آگهی بین مطبوعات سراسری و استانی یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ میلیارد ریال آگهی‌های ثبتی و دولتی به نشریات محلی و سرپرستی روزنامه ها در استان یزد تعلق گرفت.

«احسان عابدی» افزود: از این مبلغ، ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال سهم نشریات استانی شده و سرپرستی ها نیز ۳۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال آگهی گرفتند که جمعا ۶۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال شده است.

وی افزود: طبق بخشنامه های جدید و توصیه های جدی نهادهای نظارتی، در خصوص توزیع آگهی ها باید مر قانون را رعایت کنیم که به همین دلیل فقط ۵ نشریه استانی دارای شرایط دریافت آگهی شده اند و طبق قانون، نمی توانیم به سایر نشریات و مطبوعات استان آگهی تخصیص بدهیم.

عابدی خاطرنشان کرد: این نشریات شامل روزنامه‌های پیمان یزد، بشارت یزد، صبح یزد و هفته نامه افق کویر و دوهفته نامه ۱۵ دی ابرکوه هستند که در حال حاضر حائز شرایط دریافت آگهی ها از جمله نظم در انتشار هستند.
از ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال نشریات استانی، بیشترین درصد متعلق به دو روزنامه بشارت یزد و پیمان یزد بوده است.

وی گفت: طبق قانون باید ۷۰ درصد آگهی های دولتی به نشریات استانی و ۳۰ درصد به سرپرستی روزنامه های سراسری اختصاص یابد، اما ادارات و دستگاه‌های دولتی استان یزد معمولاً اصرار دارند آگهی خود را در روزنامه های سراسری منتشر کنند که این موضوع باعث تضعیف نشریات استانی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ این مساله توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و استاندار یزد هم دستور موکدی به مدیران استانی مبنی بر حمایت از مطبوعات استانی صادر کردند که انتظار داریم مورد نظر مدیران دستگاه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، عابدی در پایان عنوان کرد: سرپرستی روزنامه‌های سراسری هم مورد حمایت هستند، همچنان که تاکنون بوده اند اما تقویت مطبوعات و رسانه‌های محلی تاثیر بیشتری در انتشار اخبار و اطلاع رسانی مسائل استان و شهرستانها دارند و به همین دلیل به دنبال ایجاد موازنه بین حمایت از هر دو هستیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..