مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در مهریز یزد افتتاح شد

یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی ابتدایی به مناسبت هفته جوان،در آیینی با حضور مسئولان و فرهنگیان در شهرستان مهریز یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز، این مدرسه با ۲ هزار و ۸۹۰ متر مربع مساحت و هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۵ میلیارد ریال مشارکت خیری و ۸۵ میلیارد ریال مشارکت دولتی در شهرک امام خمینی (ره) ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آیین افتتاح مدرسه گفت: یک سوم هزینه این مدرسه ۱۲ کلاسه حدود یک و نیم میلیارد تومان توسط خیر و بقیه آن توسط اداره کل نوسازی مدارس استان پرداخت شده است.

محمدکاظم رحیمی نژاد به اهمیت مدرسه سازی اشاره کرد و ادامه داد: برای تکمیل ساختمان حدود ۸۰ میلیارد ریال بودجه تامین و هزینه شده و فعالیت آموزشی در این مدرسه از یک هفته پیش آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم طرح‌های نیمه تمام حوزه آموزش و تعلیم و تربیت با کمک خیرین به موقع افتتاح شده تا دانش آموزان از فضای آموزشی بهتری بهره‌مند شوند و همکاری خیران در استان ضروری است.

همچنین سید کاظم حسینی مدیر آموزش و پرورش مهریز به اهمیت همکاری بخش خصوصی و خیران در ساخت مدرسه و سایر مراکز فرهنگی و ورزشی برای دانش آموزان در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد .

با آغاز سال تحصیلی جاری ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۱۰۷ واحد آموزشی مناطق روستایی و شهری مهریز مشغول تحصیل شدند.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..