استاد حوزه علمیه قم:

ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بود، گفت: ایام فاطمیه، فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و سبک زندگی ایشان است.

حجت الاسلام «سید صادق میرشفیعی» همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در مراسمی که با حضور ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد جامع بهاباد برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین مسئله‌ای که در زندگی حضرت زهرا (س) باید به آن توجه کرد، الگو و اسوه بودن این شخصیت بزرگ است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س)، الگوی همه اهل بیت (ع) و شبیه‌ترین فرد به لحاط اخلاق و رفتار به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

میرشفیعی با بیان این که برخی می‌خواستند این حقایق را انکار کنند و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را یک حادثه ساده جلوه دهند، افزود: ما در این ایام باید فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) را بیان کنیم تا همه بدانند که حضرت زهرا سلام الله علیها یک زن عادی نبودند؛ سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برای ما روشن کرده که ایشان نه تنها آدم عادی نبودند بلکه جزء ارکان عالم هستی و ارکان مهم اسلام هستند و پیامبر(ص) ایشان را همراه خود به عنوان یک رکن اسلام معرفی کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فاطمیه از عاشورا هم مهم‌تر است، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند که مصیبت سقیفه که حق امیرالمؤمنین(ع) غصب شد و درب خانه اهل بیت(ع) را آتش زدند و حضرت محسن(ع) به شهادت رسید، بزرگتر، وحشتناک‌تر و تلخ‌تر از کربلاست.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها سنگ صبوری بودند که تمام قد از امیرالمؤمنین(ع) دفاع کرده و تمام وجودشان را برای دفاع از ولایت گذاشتند، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) تکوینا محور هستی هستند و تمام عالم وجود دور صدیقه طاهره می‌چرخد.

وی تقارن دهه فاطمیه با دهه بصیرت را مسئله مهمی خواند و گفت: حضرت زهرا(س) در بصیرت‌دهی به جامعه و تبیین واقعیت و حقیقت اسلام از هیچ کوششی دریغ نکرد، ایشان در یک فرصت کوتاه ۹۵ روزه توانست کاری انجام دهد که همه هنوز پس از هزار و چند صد سال آثار کار او را می‌بینند.

این روحانی با بیان اینکه بارزترین مصداق جهاد تبیین وجود حضرت زهرا (س) است، عنوان کرد: برای روشنگری جامعه آن روز و برای کسانی که سفارشات پیامبراکرم (ص) در خطبه غدیر شنیده بودند و نیاز به تبیین و تلنگر داشتند، آن خطبه طولانی ایشان در جمع مهاجرین و انصار به عنوان یک منشور ولایت در مسجد مدینه بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که جهاد تبیین حضرت فاطمه(س) الگویی مناسب برای زنان امروزی است، افزود: حضرت زهرا(س) بنیانگذار جهاد تبیین در دنیای اسلام هستند.

مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار بهاباد در مساجاد و تکایا و حسینیه‌ها و منازل همراه با روضه خوانی و عزاداری در رثای این بانوی بزرگ عالم اسلام برگزار و مداحان به نوحه خوانی و مدیحه ثرایی پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..