مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی:

لزوم ورود صنایع دستی ایران به بازارهای نوین الکترونیکی

مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم ورود صنایع دستی به بازارهای نوین الکترونیکی، یکی از مهمترین دغدغه‌ها در این بخش را خروج صنایع دستی از کالاهای زینتی به کالایی کاربردی با نوآوری براساس نیازهای روز جامعه خواند.

«سیدحسین علویه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی زیلوی برتر که در سالن طوبی میبد برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ چیزی به عنوان صنایع دستی وجود نداشته و ظهور صنایع دستی محصول انقلاب صنعتی است، به عبارتی با ورود ماشین به زندگی بشر آنچه که تل قبل از آن توسط هنرمندان برای تامین مایحتاج زندگی مردم تولید می‌شد، به عنوان صنایع دستی مطرح شد.

وی افزود: این روند باعث شد تا صنایع دستی از کالایی کاربردی به کالایی زینتی تبدیل شود ولی یکی از مهمترین دغدغه‌های ما کاربردی شدن مجدد صنایع دستی است و در مورد زیلو و دیگر صنایع دستی باید مشکل اصلی کاربردی کردن آن را بیابیم و در این راستا براساس نیازهای روز جامعه، نواوری در تولید داتشه باشیم.

علوی با تاکید بر این که بیمه فعالان و بافندگان به ویژه در مورد کارگاه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است، گفت: در بحث بازاریابی باید ورود زیلو و صنایع دستی دیگر به بازارهای نوین الکترونیکی را مورد اهتمام داشته باشیم چرا که متاسفانه صنایع دستی کشورمان در این بخش بسیار عقب مانده است.

مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث با طرح موضوع اشتغال خشکسالی نیز عنوان کرد: متاسفانه خشکسالی و بحران کم آبی در منطقه مرکزی کشور مسئله بیکاری را به همراه داشته است ولی در عین حال صنایع دستی می‌تواند از بهترین و پربازده‌ترین روشهای توسعه اشتغال در این مناطق باشد.

وی از سیاست حمایتی دولت جدید و وزارت میراث فرهنگی در مورد نمایشگاه های صنایع دستی خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و برپایی نمایشگاه قرآن، طی همکاری و تفاهم با وزارت ارشاد، فضایی در خور شان هنرمندان صنایع دستی با هدف عرصه، فروش و ورکشاپ صنایع دستی با مضمون و متون قرآنی، مذهبی و دینی به صورت کاملا حمایتی منظور شده است.

وی در همین راستا از برگزیدگان این دوره از جشنواره زیلوی برتر دعوت کرد تا به صورت رایگان در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

علوی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حواشی مسئله کاربافی و زیلوبافی هنرمندان دو شهرستان اردکان و میبد، اظهار کرد: هنرمندان دو شهرستان باید مطالبه گر مایحتاج خود برای توسعه هنر خود باشند و مسائل بنیادی تری را دنبال کنند و با تعامل و همکاری هم در جهت حفظ و توسعه هنر ایرانی گام بردارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..