استاندار یزد:

نماز باید زیرساختی‌ترین جریان فکری در تمام شئون مدیریتی باشد

استاندار یزد با بیان این که اقامه نماز و ترویج آن، نسخه علاج‌بخش عمده آلام فردی و اجتماعی است، بر لزوم حرکت جدی استان در بحث تولید محتوا در خصوص اقامه نماز و مسائل مرتبط با آن تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در جلسه ستاد اقامه نماز استان یزد با استناد به آیه “وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإِنسَ إِلّا لِیَعبُدونِ” به تبیین اهمیت عبادت از منظر قرآن پرداخت و گفت: آخرین نسخه‌ی هدایت بشری و به تعبیری سند بالادستی برنامه‌ریزی‌های عالم، قرآن است و براساس آیات و روایات، همه افراد و به ویژه مسئولین در قبال اقامه نماز و ترویج این فریضه الهی مسئولیت دارند.

وی در ادامه آیه ۴۵ سوره مبارکه عنکبوت؛ «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر؛ همانا نماز(انسان را) از فحشا و منکر باز می‌دارد» را قرائت و اظهار کرد: این آیه به خوبی گویای اهمیت و تأثیر نماز در نهی کردن انسان از بدی‌ها و اعمال زشت بوده و موید آن است که اقامه نماز و ترویج آن، نسخه علاج بخش عمده آلام فردی و اجتماعی است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش و جایگاه شورای اقامه نماز، بر حضور شخص مدیران کل دستگاه‌ها و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران در جلسه ستاد اقامه نماز استان و توجه و تقویت ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری ترویج فرهنگ اقامه نماز تاکید کرد.

فاطمی به لزوم حرکت جدی استان در بحث تولید محتوا در خصوص اقامه نماز و مسائل مرتبط با آن پرداخت و تصریح کرد: در این راستا باید جلسه‌ای جهت ارائه سند چشم انداز ستاد اقامه نماز و استخراج برش استانی و شهرستانی آن سند به منظور اجرای دقیق سند در مناطق مختلف تشکیل و ماموریت و شرح وظایف هر دستگاه اعلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اجلاس نماز امسال استان باید متفاوت‌تر از سال های گذشته برگزار شده و شاهد شکل گیری رویداد ویژه ای در این حوزه باشیم، اظهار کرد: این اجلاس باید به گونه‌ای برگزار شود که مبین این موضوع باشد که جریان نماز به عنوان مهمترین و زیرساختی‌ترین جریان فکری، فرهنگی و اندیشه ای در تمام شئون مدیریتی و توسعه استان، به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته است.

استاندار تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های توسعه ای در حوزه های مختلف نظیر صنعتی و عمرانی باید دارای پیوست دینی و فرهنگی باشند در غیر این صورت صدها و هزاران برابر هزینه هایی که دیروز و امروز باید در حوزه مسائل فرهنگی و دینی انجام میشد باید فردا در حوزه مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی صرف شود.

فاطمی در پایان اضافه کرد: باید در تمام برنامه ریزهای استان تقویت پیوند بین کودکان، نوجوان و جوانان با مساجد، قرآن و عالمان دینی لحاظ شود تا در آینده شاهد مشکلاتی در حوزه آسیب های اجتماعی نباشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..