رییس فراکسیون گردشگری مجلس:

صنایع دستی را در سال تولید و مانع‌زدایی‌ها دریابیم

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت و گفت: شایسته است در سالی که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، شاهد رشد و تعالی این هنر در کشور باشیم.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در این پیام، تصریح کرد: با تأملی به گذشته ایران در می‌یابیم که همواره در این سرزمین، هنر جز صنعت و صنعت جز هنر نبوده است و ایرانیان هنر، ذوق و مهارت خود را به زیباترین نحو تبدیل به صنایعی می‌کردند که بی‌شک در مقیاس جهانی، بی‌همتا بود.

این مسئول افزود: به راستی که صنایع دستی ایرانی تجلی‌گاه معنایی بی‌نهایت در کالبدی نهایت است که نه صرفاً بر مبنای سواد بلکه بر مبنای شعور طراحی و ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: در اواسط دهه ٣٠ خورشیدی با تولید انبوه نفت، تولید ارزش افزوده که یکی از مظاهر فرهنگی ایرانی بود، به فراموشی سپرده شد و سرانجام صنایع دستی ما که با تبدیل جسم بی جان به هنر متعالی، منجر به تولید ارزش افزوده می شدند، جایگاهش در دهه‌های اخیر تقلیل پیدا کرد و بی‌شک یکی از راه حل‌های قطع وابستگی به درآمد نفتی، بازگشت به مسیر گذشته‌ای که ایرانیان در این سرزمین در پیش گرفته بودند و وظیفه نسل حاضر ادامه این مسیر و معاصر سازی این سنت است.

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: امید است با درک صحیح این صنعت توسط دولت ها، این مهم به جایگاهی که به آن تعلق دارد، دست یابد و با صادرات آن ضمن هزاران منفعت مادی و معنوی، چهره‌ای واقعی از ایران به جهانیان عرضه شود.

وی در پایان با تبریک روز جهانی صنایع دستی به جامعه شریف فرهنگی کشور گفت: شایسته است در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، این سه مؤلفه در حوزه صنایع دستی نیز با اراده قوی اجرایی شود و شاهد رشد و تعالی این هنر در کشور باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..