یزد در تدارک میزبانی مسابقات هندبال آسیا

دبیر هیات هندبال استان یزد با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزش هندبال در این استان، شانس یزد برای کسب میزبانی مسابقات آسیا را زیاد دانست.

«سید ضیاء غلامی» در این رابطه از برگزاری مسابقات هندبال بزرگسالان آسیا در دی ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امیدواریم تا آن زمان، شرایط کرونایی در کل جهان عادی‌سازی شده باشد، البته در همین راستا نیز پیشنهاد میزبانی این رقابت‌ها به کشورمان داده شده و قطعاً میزبان این رقابت‌ها در کشورمان خواهیم بود ولی با توجه به این که تاکنون این میزبانی به استانی ابلاغ نشده و استان یزد از زیرساخت‌های مناسبی برای برگزاری این مسابقات برخوردار است، پیگیر کسب این میزبانی هستیم.

وی در همین رابطه به وجود سالن ورزشی شش هزار نفری شاهدیه با تجهیزات مناسب اشاره کرد و گفت: این زیرساخت دارای استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات آسیایی است و علاوه بر این نیز برای اسکان بازیکنان نیز با وجود هتل‌های مجهز و پتانسیل لازم در این خصوص، هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین به فعالیت‌های خوب استعدادیابی در هندبال استان اشاره و تصریح کرد: یزد از محدود استان‌هایی است که در زمینه استعدادیابی و زیرساخت‌های ورزشی بسیار خوب عمل کرده و در حال حاضر تعداد زیادی از ورزشکاران استان در پایه‌های نوجوانان و جوانان به صورت سالنی و ساحلی در حال آنالیز جهت استعدادیابی هستند.

غلامی با بیان اینکه بازیکنان هندبال یزد از قابلیت‌های بالایی برخوردارند، افزود: خوشبختانه استان یزد در رقابت‌های انتخابی‌ استعدادهای برتر کشور معمولاً حدود ۱۵ درصد از بازیکنان برگزیده را به خود اختصاص می‌دهد.

وی به اقدامات سازنده در حوزه هندبال بانوان استان نیز اشاره و عنوان کرد: در حال ارتقا و کیفی‌سازی فعالیت‌های حوزه بانوان هستیم و در همین راستا نیز به تازگی نماینده‌ی استان به رقابت‌های هندبال ساحلی بانوان اعزام شد.

غلامی افزود: خوشبختانه دو بانوی یزدی نیز جزو استعدادهای برتر هندبال کشور هستند که امیدواریم در این بخش نیز شاهد حضور بیشتر هندبالیست‌های مستعد یزدی و راهیابی آنها به تیم ملی کشورمان باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..