رتبه اول استان یزد در شاخص سوادآموزی کشور

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۹۸ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان، باسواد هستند و در این خصوص استان یزد رتبه اول کشور را داراست.

به گزارش یزدی نیوز، امین الرعایا در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اظهار داشت: در استان یزد بیش از ۹۲ درصد افراد ۶ تا ۱۰ سال باسواد هستند که از این لحاظ دارای رتبه سوم کشور هستیم.

وی اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی رشد سوادآموزی کشور که در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ انجام شد، استان یزد در زمینه سواد آموزی رشد ۱/۳ دهم درصدی داشته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ۶۰ درصد افراد بی سواد استان را اتباع خارجه عنوان کرد و ادامه داد: استان یزد اولین استانی بود که از سال ۹۲ آموزش اتباع بیگانه را شروع کرد و تاکنون ۱۰ هزار نفر از اتباع باسواد شده اند.

امین الرعایا با اشاره به وجود افراد بی سواد در رده سنی ۶ تا ۱۰ سال گفت: با توجه به دلایل بازماندگی این افراد از تحصیل، از ورود آنان به سنین بالای ۱۰ سال بی سوادی جلوگیری کنیم.

وی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تجلیل از دو فرزند شهید که از کارکنان سوادآموزی هستند به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته سوادآموزی یاد کرد.

فرماندار یزد هم در این نشست گفت: برای شناسایی افراد بی سواد باید از همه ظرفیت‌های استان به ویژه بخش خصوصی استفاده کرد.

رستگاری افزود: قرارگاه‌های شهید سلیمانی در محلات، فرصت خوبی برای شناسایی و سوادآموزی مردم استان هستند که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

گفتنی است هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..