معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری یزد:

دفاتر خدمات قضایی تا ساعت ۱۲ ظهر به مردم یزد خدمات رسانی می کنند

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد از محدودیت فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یزد خبر داد و گفت: مردم از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ به این دفاتر مراجعه کنند.

عزیز صابریان اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، فعال و به صورت حداقلی و در موارد محدود و مشخص شده شامل دعاوی اعتراضی، دادرسی فوری و پذیرش لایحه، از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۲ خدمات ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به فعال بودن مراجع قضائی و ضرورت رسیدگی به پرونده‌های مردم و مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان مبنی بر منع ورود افراد به ادارات، با توجه به اصلاح و تعدیل مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، در شورای معاونان دادگستری استان، مصوب شد که در پرونده‌هایی که ضرورت به حضور طرفین نیست، رسیدگی به پرونده‌ها از طریق ارسال لایحه و دادرسی الکترونیک صورت پذیرد.

صابریان افزود: هدف از تعطیلی دفاتر خدمات قضائی، کاهش تردد و مراجعات جهت حفظ سلامت عموم است، لذا از شهروندان تقاضا می‌گردد در غیر موارد مشخص شده به دفاتر خدمات قضائی مراجعه ننمایند که خدمتی به آنها ارائه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: همه این محدودیت‌ها برای فائق آمدن بر شرایط بحرانی شیوع ویروس کروناست و دستگاه قضائی در تلاش است تا با استفاده از دادرسی الکترونیک و سایر شیوه‌ها از تجدید اوقات رسیدگی و معطل ماندن کار مردم جلوگیری نماید.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری بیان کرد: افراد می‌توانند لوایح دفاعیه خود را به باجه‌های مستقر در جلوی مراجع قضائی بارعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز تحویل دهند.

وی با اشاره به ضرورت حضور برخی از افراد در روز دادرسی برای ارائه توضیحات یا برخی موارد الزامی دیگر مثل حضور شهود و… ابراز داشت: در این موارد مصوب شد پس از تشخیص دادگاه بر ضرورت حضور، با اطلاع قبلی مدیران دفاتر به صورت تلفنی به اصحاب پرونده اقدام شود.

صابریان یادآور شد: دادگستری استان در صدد است با تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تا حد امکان، حضور حداقلی افراد با رعایت موازین بهداشتی را برای موارد ضروری هموار سازد، تا شرایط بیماری و ویروس کرونا موجب ضایع شدن حق و تحت الشعاع قرار گرفتن عدالت نشود، این معاونت نیز از همکاری وکلا و مردم یزد در راستای کمک به دستگاه قضائی مبنی بر انجام رسالت خود تقدیر و تشکر دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..