تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ممنوع است

به گزارش یزدی نیوزرئیس ستاد انتخابات استان یزد و معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی گفت: تبلیغات انتخاباتی به هر نحوی در فضاهای مجازی مانند فضای حقیقی ممنوع است و طبق قانون برخورد می‌‌شود.

محمدعلی طالبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضاهای مجازی توسط دستگاه‌های نظارتی در سطح استان رصد می‌شود و گزارش تخلفات نیز ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز مقطع زمانی قانونی برای تبلیغات کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات فرا نرسیده است، از سوی ستاد انتخابات استان یزد نیز این نظارت انجام خواهد شد و تذکر خواهیم داد.

طالبی با بیان اینکه مواردی نیز تذکر داده شده است عنوان کرد: متاسفانه در زمینه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مجازی که در سطح تلفن همراه فعالیت می‌کنند خلاء‌های قانونی وجود دارد و آنگونه که باید نمی‌توان برخورد جدی داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه بر همین اساس برخوردها با موانع روبرو هستند و نحوه برخورد با این تخلف نیازمند راهکارهای مناسب و تدوین قوانین لازم است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: البته در صورت محرز بودن وابستگی گروه‌های فضای مجازی با هدف تبلیغات انتخاباتی، موارد تخلف به صورت مشخص تذکر داده خواهد شد و برخورد صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات به ردصلاحیت‌ها و خاتمه یافتن پایان مهلت قانونی در این زمینه گفت: شورای نگهبان در سطح استان یزد در مجموع ۶۰ درصد از کاندیداهای نامزد انتخابات را تایید صلاحیت کرد و امیدواریم با حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای انتخاباتی پرشور را رقم بزنیم.

طالبی اضافه کرد: در مرحله نخست که تایید صلاحیت‌ها به عهده هیات‌های اجرایی بود در سطح استان ۹۷ درصد از کاندیداها تایید صلاحیت شده بودند که بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و استعلامات محلی ۱۶۷ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی مشکل اصلی در اختلاف تایید صلاحیت‌ها بین هیات‌های اجرایی و هیات نظارت را عدم شفافیت قانون بر شمرد و اذعان داشت: تفسیرهای مختلفی از موارد قانونی در این زمینه می‌شود که از جمله در ماده ۲۸ بند یک این قانون است.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: این بند مربوط به التزام عملی به اسلام است که صراحت پاسخ در آن نیست و از پاسخ‌های مراجع استفاده می‌شود که هر کسی برداشتی متفاوت دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: خطاهای بسیار کوچک و ریز که چندان مورد توجه نیست هم در این قانون به گونه‌ای تفسیر شده که حتی هیات‌های نظارت نیز بر این مسئله معترض بودند که باید در این زمینه شفاف‌سازی شود.

وی تاکید کرد: باید سازوکارهایی فراهم شود و قانون به شکلی بازنگری شود تا اختلاف فاحش در بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات اجرایی و هیات نظارت به کمترین میزان برسد.

طالبی همچنین در رابطه با فعالیت احزاب و تشکل‌ها در استان اظهار داشت: در دوسال گذشته چهار نشست با احزاب استان برگزار شده و در طول این دوسال نیز پنج تشکل و حزبی که مجوز کشوری داشتند در استان نیز مجوز راه‌اندازی دفتر استانی گرفتند که امید است با شروع فعالیت آن‌ها شاهد افزایش فعالیت احزاب و گروه‌ها در استان باشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..