امام جمعه یزد:

حراست از منابع طبیعی، وظیفه ای همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حفظ و حراست از عرصه های منایع طبیعی وظیفه ای همگانی است که باید آحاد مردم به آن عنایت داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز شنبه در آستانه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با غرس یک نهال از تلاش های انجام شده قدردانی کرد و افزود: اسلام اهمیت زیادی به درختکاری و حفظ منایع طبیعی داده است.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی همه مردم و مسوولان برای حفظ فضاهای سبز و درختان به عنوان منابع ارزشمند و سرمایه بزرگ ملی بیش از گذشته بر اقدام های خود بیفزایند.
از ۷.۴ میلیون هکتار وسعت استان یزد ، ۷.۲ میلیون هکتار آن را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهد که از این میزان ، ۳۶ درصد بیابانی و کویری و ۶۲ درصد مراتع فقیر و بقیه جنگل های طبیعی و دست کاشت است.
از ابتدای سال جاری تاکنون در استان افزون بر ۹۰۰ هکتار عملیات نهال کاری با گونه های مقاوم شد و در سطح ۲۰۰ هزار هکتار نیز عملیات مراقبت از عرصه های موجود انجام شد.
هم اکنون چهار هزار خانوار از مراتع استان بهره برداری می کنند و ۴۰۰ خانوار نیز به عنوان بهره بردار از گیاهان دارویی و صنعتی فعالیت دارند و از این طریق امرار معاش می کنند.
هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..