ورود ماهانه ۶۰۰پرونده به دادگستری یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: تعقیب مجرم برای پیشگیری از جرم به تنهایی فایده ندارد هرچند باید با قدرت و سرعت انجام شود.
«سیدعلی اصغر رفاهی» گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ۶۲‌برنامه کاربردی را در سال جاری به اجرا گذاشته است که در قالب کارگاه‌ها و طرح‌ها همچون طرح آیینه با روحانیون، مداحان، قضات دادگستری ،خرابکاران و رانندگان پرخطر و زندانیان برگزار می‌شود.
وی گفت: مهم‌ترین راه درمان رفتارهای خشونت آمیز و اختلافات خانوادگی پیشگیری است و رسانه در خط مقدم قرار دارد که باید در این عرصه فعال باشد.
رفاهی با بیان این‌که عقیده دارم همه اختلافات خانوادگی نباید قضایی شود، گفت: در حال حاضر هر ماه ۶۰۰ پرونده به دادگستری شهر یزد و ۱۵۰ پرونده اختلافات خانوادگی به دادسرای یزد وارد می‌شود.  وی گفت: نوآوری‌های قانون مجازات و آیین دادرسی سال۹۲ یک نمونه عملی در پیشگیری است.
این مسئول با بیان این‌که در برخی شهرستان‌های استان توهین جرم اول محسوب می‌شود، اظهار کرد: در زندان یزد بند طرح آیینه داریم که زندانیان دراین طرح آموزش مهارت‌های زندگی را دریافت می‌کنند تا درصد برگشت آنها به زندان کاهش یابد و نتیجه خوبی هم داشته است. همچنین کلاس‌های پیشگیری رشد مدار را برای فرهنگیان و کارکنان بهزیستی برگزار کردیم.
رفاهی افزود: مراقبت بعد از خروج معتادان، قانون و آیین نامه دارد که هنوز اجرایی نشده بنابراین درصدد برنامه‌ریزی برای انجام این موضوع هستیم.
وی با اشاره به این‌که بر اساس آمار اعلام شده ۵۰درصد طلاق‌های ایران در ۵ سال اول زندگی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آموزش قبل و بعد از ازدواج را در دستور کار داریم که یک سوم طلاق‌های استان را کاهش می‌دهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با تاکید بر این‌که اعتقادات و خداترسی مردم باید تقویت شود، گفت: اصل کار پیشگیری آسیب‌ها وابسته به امور فرهنگی واجتماعی و اساس آن در آموزش است.
همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..