قبور مطهر ۵۰۰ شهید ورزشکار استان یزد گلباران شد

قبور مطهر ۵۰۰ شهید ورزشکار استان یزد در آیینی با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران رشته‌های مختلف غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش یزدی نیوز، این آیین معنوی در شهرستان یزد با حضور ورزشکاران و مسولان در محل گلزار شهدای خلدبرین همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن غبارروبی و عطرافشانی و تقدیم شاخه‌های گل به مزار مطهر شهیدان، یاد و خاطره آنها را گرامی داشته بر تداوم راه آنها تاکید کردند.

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک رسالت دینی، ملی و انقلابی محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام علی گندمی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت ضامن اقتدار نظام و موجب شکست توطئه دشمن است.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بزرگداشت شهدای ورزشکار اساسی‌ترین کار و هدف فرهنگی است که باید توسط جامعه ورزشی پیگیری شود.

علیرضا پورسلمان افزود: امنیتی که ایران اسلامی به رغم همه توطئه‌ها دارد مدیون شهیدان و جانفشانی آنهاست و همه ما باید همواره پاسدار خون شهیدان و حافظ راه آنها باشیم.

 

روز ۳۱ فروردین ماه هر سال به عنوان روز بزرگداشت شهدای ورزشکار نامگذاری شده و استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این استان ۴۷ هیات ورزشی و بیش از ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..