شیشه اتومبیل ۲۰۷

شیشه اتومبیل ۲۰۷ ، قطعه کارآمدی می باشد که از ابتدای تولید و ساخت خودرو، با خودرو همراه بوده، و تولید  شده است.  زمانی که صنعت خودروسازی در ابتدای تولید خودرو بود به تولید شیشه با کیفیت توجه چندانی نداشت و با پیشرفت تکنولوژی تولید و کیفیت شیشه نیز پیشرفت کرد. هنگامی که از شیشه خودرو صحبت می شود اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می کند مشاهده  منظره بیرون از درون وسیله نقلیه می باشد.

 

در اکثر خودروها از شیشه طلقی به علت امنیت بالایی که دارد در قسمت جلو خودرو،  شیشه های نشکن را در قسمت شیشه های جانبی و عقب خودرو نصب میکنند. شیشه نشکن را با نام هایی مانند شیشه سکوریت، شیشه ضدگلوله و شیشه لمینت شناخته می شود. شیشه نشکن در برابر ضربه های شدید مقاوم می باشد و در برابر ضربه های خیلی شدیدتر به تکه های ریز و یکدست تبدیل می شوند که آسیبی به افراد وارد نمی کند. یکی از محصولات ایران خودرو که در سال ۲۰۱۲تولید شد پژو ۲۰۷ می باشد. پژو ۲۰۷ یکی از هاچ بک های بسیار زیبا می باشد که این خودرو نمونه فیس لیفت پژو ۲۰۶ است.

 

پژو۲۰۷ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با پژو ۲۰۶ ندارد. برای تشخیص خودرو پژو ۲۰۶ از خودرو پژو۲۰۷ باید به شیشه چراغ جلوی پژو ۲۰۷ توجه نمایید که این شیشه چراغ های مه شکن طرف سپر خودرو نصب شده اند. در طراحی خودرو ۲۰۷ از آخرین تکنولوژهای روز استفاده شده است. پژو ۲۰۷ به دلیل مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و قدرت موتوری بالا از محبوبیت ویژه ای در میان جوانان برخوردار است. در طراحی و تولید پژو ۲۰۷ از به روزترین دستاوردهای مهندسی دنیا استفاده شده است. این خودرو با توجه به نوع جاده های کشور و آب و هوای مناطق مختلف ، متناسب سازی شده است.

عمربالای قطعات این خودرو می تواند در کاهش هزینه های نگهداری خودرو بسیار موثر باشد. فضای داخلی پژو ۲۰۷ در مقایسه با پژو ۲۰۶ کاملا متفاوت است. طراحی داخلی این خودرو توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند. یکی از معایب پژو ۲۰۷کابین کوچک آن است که برای خانواده ها با جمعیت زیاد مناسب نمی باشد.نسخه جدید پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۹۵ وارد خط تولید ایران خودرو شد وامکانات بیشتری دارد، که شامل دوعدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی با تنظیم برقی و آینه راهنما می باشد.

پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای ، در واقع همان پژو ۲۰۷ سقف فلزی است که صرفا به جای سقف فلزی از سقف شیشه ای در آن استفاده شده است. پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای در دو مدل صندوقدار و هاچ بک در نمونه اتوماتیک و دستی تولید و در بازار عرضه می گردد. در مدل صندوقدار پژو ۲۰۷ امکانات بیشتری نسبت به مدل هاچ بک مشاهده می شود که یکی از آن ها شیشه آینه تاشو برقی می باشد. شیشه جلو اتومبیل ۲۰۷ از نوع لمینت می باشد. در ادامه به فرایند تولید شیشه لمینت خودرو پژو ۲۰۷ می پردازیم.

 

شیشه گرم شونده الکترونیکی

در هنگام رانندگی، وضوح دید بسیار حائز اهمیت می باشد. متأسفانه، پروسه میعان و تراکم رطوبت موجود در هوا موجب می شود تا شیشه جلوی خودرو شما دچار مه گرفتگی شود. در این صورت اگر محتاط و مراقب نباشید، ممکن است برای ماندن در مسیر درست و دید داشتن به جاده به مشکل بر بخورید. حال ممکن است از خود بپرسید که آیا راهی برای جلوگیری از این سناریو خطرناک وجود دارد یا نه؟ خوشبختانه در مورد خودرو پژو ۲۰۷، جواب این سوال، بله است. با وجود این شیشه جلوی گرم شونده، برف پاک کن ممکن دیگر تنها چیزی است که برای تمیز نگه داشتن شیشه های خود به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در اینجا به عواملی که باید در مورد این ویژگی های مفید بدانید اشاره خواهیم کرد:

  • امروزه شیشه های گرم شونده و برف پاک کن ها از “باید” ها هستند. اما جالب است بدانید که در هنگام اختراع اتومبیل ها و رایج شدن آن در بین مردم، قابلیتی به نام برف پاک کن وجود نداشت. تنها در سال ۱۹۰۳ بود که سازندگان خودرو به فکر اضافه کردن این قابلیت افتادند چرا که متوجه شده بودند که رانندگان در هنگام بارش باران، حبور می شوند تا سر خود را از پنجره بیرون بیاورند تا بتوانند به صورت واضح جاده را ببینند.
  • آیا خودرو پژو ۲۰۷ شما مجهز به شیشه گرم شونده است؟ اگر تا به حال به این موضوع دقت نکرده اید و یا از این بابت اطمینان ندارید، یک بازرسی کوچک بر روی شیشه ها می تواند بسیار مفید باشد. اگر توانستید با نزدیک شدن به شیشه و بررسی وقیق آن، سیم های بسیار ریز قرار گرفته داخل شیشه را ببینید، خودرو پژو ۲۰۷ شما مجهز به شیشه ای گرم شونده الکتریکی است. همچنین می توانید با بررسی داشبرد خودرو، متوجه یک دکمه مختص به گرم شدن شیشه یا مه گیر شوید یا اینکه با مطالعه اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای خودرو پژو ۲۰۷ خود به وجود این قابلیت پی ببرید.

شیشه گرم کن چگونه کار می کند؟

شیشه های جلوی گرم شونده حاوی سیم های بسیار ریزی هستند که از یخ زدگی و مه گرفتگی پنجره ها  جلوگیری می کنند. این سیم ها مشابه با سیستم یخ زدایی در شیشه عقب شما عمل می کنند. رانندگان خودرو معمولا به سادگی و تنها  با فشردن یک دکمه، المنت گرمایشی را روشن می کنند. این گرما همچنین مانع از یخ زدن تیغه های برف پاک کن بر روی شیشه می شود.

البته امروزه برف پاک کن های گرم شونده نیز در بازار عرصه می شوند که قابلیت هایی نسبتا جدید به شمار می آیند. متاسفانه خودروهای قدیمی از این سیستم های پیچیده بهره نمی برند. با این حال، برف پاک کن های گرم شونده، از ویژگی جذاب خودروهای لوکس به شمار می آیند و هر زمان که برف پاک کن استفاده می شود، سیستم گرمایش آن به طور خودکار فعال می شود و می توانند برف یا یخ را در عرض چند دقیقه پاک کنند. همچنین به حفظ یخ زدگی شیشه در روزهای سرد و مرطوب کمک می کنند.

شیشه ضد امواج الکترومغناطیسی

کاربرد این نوع از شیشه در صفحات نمایشگر ال ای دی یا ضبط در خودرو پژو ۲۰۷ می باشد. این نوع از شیشه پوشش دار است و از حرارت و گرما به داخل سیستم جلوگیری می کند.

شیشه عقب اتومبیل ۲۰۷ برخلاف شیشه جلو که از شیشه لمینت است از شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه سکوریت پس از برش و شکل دهی تا دمای ۶۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و سپس سرد می شود و متناسب با حالت آیرودینامیکی خم داده می شود.استحکام شیشه سکوریت توسط حرارت داده شده باعث می شود در صورت شکستن به خرده های ریز و برنده تبدیل نشود. شیشه عقب خودرو پژو ۲۰۷ در دو مدل تولید می شود یک نوع از جنس سکوریت، دور مشکی سبز رنگ و دارای خطوط هیتر و نوع دیگر هم از جنس سکوریت با خطوط گرمکن و  دارای برف پاک کن عقب است.

 

شاد گلس بزرگترین شیشه بری در اصفهان نصب و توزیع انواع شیشه سواری و سنگین و شیشه های سفارشی با بهترین کیفیت و بهترین قیمت برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه فرمایید.

 

بخش نظردهی بسته شده است..