رزمایش تهیه جهیزیه ازدواج در یزد برگزار شد؛

تهیه ۱۰۰۰ جهیزیه به نیت ۱۰۰۰ شهید دانش آموز یزد

رزمایش طرح «یک هزار و یک نما از مهربانی شهر جهانی یزد» با نمایش ۵۵ سری جهیزیه تهیه شده به همت صنایع و خیرین یزد همزمان با هفته ازدواج در سالن شهید صدوقی یزد برگزار شد.

«علیرضا پورسلمان» در حاشیه این مراسم  اظهار کرد: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ازدواج و شکل‌گیری خانواده بر قوام اجتماع به عنوان یک اصل تاثیرگذار بر حال و آینده جامعه وبراساس شرح وظایف اداره کل ورزش و جوانان در زمینه ترویج ازدواج آگاهانه و آسان، اقدامات متعددی در استان در حال انجام است که از ان جمله می توان به برگزاری کمپین‌های ازدواج، برگزاری نمایشگاه‌ها، مشاوره‌های رایگان در این زمینه، حتی اهدای تخصص، اهدای وقت و بکارگیری سمن‌های فعال در حوزه ازدواج به ویپه شبکه فعلین ازدواج استان اشاره کرد.

وی افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق این مهم مورد تاکید استان قرار گرفته است و مصوب شد تا پایان سال به کمک صنایع و معادن، یکهزار جهیزیه به نام یک هزار شهید دانش اموز استان تهیه شود که امروز در قالب این رزمایش تعداد ۵۵ دست جهیزیه به نمایش درآمده است.

پورسلمان خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌های مختلفی در حوزه سامان خانواده در استان شکل گرفته و برنامه گسترده‌ای در حال پیگیری است که دبیرخانه تروزیج ازدواج برعهده اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته است و خوشبختانه در این هفته که به عنوان هفته ازداوج نامگذاری شده، برنامه‌های متعددی در حال برگزاری است مانند جشن اخیر ۵۸ زوج جوان در مجموعه جهانی باغ دولت‌آباد که به صورت نمادین و در راستای ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: مشکل کاهش تمایل افراد به ازدواج، مشکل اقتصادی نیست بلکه گره‌های ذهنی افراد در این مورد است چرا که خیرین و مردم ما برای مشارکت در تهیه جهیزیه همواره پای کار هستند و مشکلات اقتصادی در زمینه قابل رفع است.

حجت الاسلام «هادی امامی» مدیر عامل شبکه فعالین ازدواج استان نیز از تقبل تهیه هر سری جهیزیه توسط یک واحد صنعتی و معدنی در استان، این طرح با آماده سازی ۵۰ سری جهیزیه رونمایی شد و این سری جهیزیه به نام ۵۰ شهید در ۱۰ شهرستان استان توزیع خواهد شد.

وی هزینه تامین هر سری جهیزیه را ۶۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: دریافت‌کنندگان این جهیزیه از سوی سازمان‌های حمایت‌گر مانند کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شوند.

در این مراسم پوستر طرح «یک هزار و یک نما از مهربانی شهر جهانی یزد» با حضور خانواده شهید قرانی «حسن دانش» رونمایی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..