وجود خلا‌های قانونی در برخورد با قاچاقچیان پرندگان شکاری

معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست کشور:بدلیل وجود خلا‌های قانونی تاکنون آنطور که باید با قاچاقچیان پرندگان شکاری برخورد نشده است.

به گزارش یزدی نیوز، اکبری درارتباط با خبر ۲۰ گفت: جریمه‌های قاچاقچیان پرندگان شکاری تاکنون آنطور که باید وصول شود، نشده بدلیل اینکه اغلب دستگیری‌ها مربوط به واسطه‌ها است و سرشاخه‌ها دستگیر نمی‌شوند و هزینه دادرسی این جریمه‌ها هم زیاد است.

وی با اشاره به اینکه خلا‌های قانونی زیادی دراین راه وجود دارد، گفت:عملا تاکنون جرایمی اعمال نشده است و باید قانون اصلاح شود وتا قانون اصلاح نشود نتیجه مثبتی را نخواهیم دید.

معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست کشورگفت:هرجا به غیر از مرز این دستگیری اتفاق بیفتد، پرندگان کالای قاچاق محسوب نشده ومجازات بازدارنده شامل حال قاچاقچی نمی‌شود و در تلاشیم تا با کمک مجلس قوانین را اصلاح کنیم.

اکبری ادامه داد: در آینده نشست وزرای محیط زیست کشور‌های مختلف را خواهیم داشت تا با کمک آن‌ها این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران موجب می‌شود تا ورود وخروج این پرندگان را بصورت قاچاق از دیگر کشور‌ها شاهد باشیم، افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی هم باید مانند پدیده مبارزه با مواد مخدر با این پدیده نیز مبازره کنند واز نقش فرهنگ سازی برای جوامع محلی هم نمی‌توان چشم پوشی کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..