ورزش خانواده‌ها در مجموعه‌های ورزشی مدارس

مراسم افتتاحیه نمادین آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی آموزش و پرورش در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، آیین افتتاحیه نمادین آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ـ ورزشی با رویکرد خانواده محوری در مجتمع ورزشی شهدای معلم ناحیه یک آموزش و پرورش استان یزد همراه با بازی‌های مهیج و ایستگاه‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هدف از اجرای طرح ساماندهی فضا‌ها و اماکن ورزشی را افزایش بهره وری و استفاده دانش آموزان و دسترسی آسان خانواده‌ها و دانش‌آموزان به اماکن ورزشی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی خانواده‌ها و جامعه، غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان برشمرد.

خلیلی گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در کشور بسیار پایین است، بنابراین باید بتوان از تمام اماکن ورزشی استفاده بهینه کرد و سرانه فضا‌های ورزشی را بالا برد.

وی درباره چگونگی اجرای این طرح توضیح داد: روز‌های پنج‌شنبه مادران و دختران و در روز‌های جمعه پدران و پسران با حضور در فضا‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش به صورت رایگان به ورزش می‌پردازند.

خلیلی ادامه داد: اجرای این طرح می‌تواند اثرات مثبتی برای جامعه داشته باشد. داشتن آگاهی کافی در زمینه مزایای فعالیت بدنی، خطرات کم تحرکی و روش‌های بهبود کیفیت فعالیت بدنی و راه‌های ترغیب کودکان و نوجوانان برای والدین اهمیت بسزایی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این مساله می‌تواند اثرات جسمی و روحی خوبی به همراه داشته باشد و باعث استحکام بنیان خانواده شود. همچنین با توجه به شرایط، خانواده‌ها و دانش‌آموزان زمان بیشتری را در کنار هم باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..