پویش ” برای هم بمانیم ” در یزد

پویش آموزشی خانه‌های هلال با عنوان "برای هم بمانیم" در استان یزد اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این پویش با هدف آمادگی جوامع محلی و روستایی در برابر مخاطرات و در پی تفاهم نامه با کمیته بین المللی صلیب سرخ و دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، برگزار می شود.

سید محمد دریایی افزود: در این طرح، علاوه بر آموزش‌های واکنش در برابر مخاطرات وکمک‌های اولیه، ترغیب و تشویق عموم مردم به واکسیناسیون، هدف اصلی خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتقاء پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمندکردن جوامع محلی با افزایش کمی و ارتقای سطح آموزشی در خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری و آماده‌سازی اعضای این خانه‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی را از دیگر اهداف برگزاری این پویش برشمرد.
وی گفت: یکی از تفاوت‌های این پویش با طرح‌های اجرا شده قبلی استفاده از بازی در آموزش کودکان است. به عنوان مثال از بازی مار و پله برای شناخت کودکان از مخاطرات و آموزش بهترین واکنش آن‌ها در هنگام سانحه استفاده شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..