هدر رفت ۱۱ هزار متر مکعب آب در پی تعرض به خط آب انتقالی یزد

در تعرض اخیر به خط آب انتقالی یزد، ۱۱ هزار متر مکعب آب هدر رفت و ۱۵۰ میلیون تومان نیز خسارت به تاسیسات وارد شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۹۸ میلیون متر مکعب تخصیص خط اول انتقال آب به استان یزد در یکسال آبی است گفت: به دلیل شرایط خشکسالی امسال مقرر شده است ۶۸ میلیون متر مکعب اب به استان منتقل شود
جوادیان زاده افزود: ۹۵ درصد از آب انتقالی در آب شرب خانگی و ۵ درصد نیز در آب شرب صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد : به دلیل کمبود منابع آب در استان به شدت وابسته به آب انتقالی هستیم و وقتی یکی از تاسیسات خط انتقال مورد تعرض قرار می‌گیرد دچار مشکلات زیادی می‌شویم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در تعرض اخیر به خط آب انتقالی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون تومان خسارت به تاسیسات خط انتقال وارد شد.
جوادیان زاده افزود: در این تعرض تاسیسات یکی از حوضچه‌ها تخریب شده بود و چیزی حدود ۱۱ هزار متر مکعب شاهد هدر رفت آب بودیم ونزدیک به ۱۷، ۱۸ ساعت هم خدمت رسانی ما به مردم را دچار وقفه کرد.
وی عنوان کرد: در شرایط سختی کار تعمیرات خط انتقالی انجام شد و در زیر آب تعمیرات را انجام دادند و موفق شدیم ساعت هشت شب اب انتقالی را در مخازن یزد داشته باشیم.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هزار اشتراک آب در استان وجود دارد افزود: ۵۰ درصد از آن‌ها وابسته به آب انتقالی هستند.
علمدار گفت: اردکان، میبد، زارچ، اشکذر، یزد، تقت، مهریز، بافق و بهاباد از آب انتقالی بهره مند می‌شوند.
وی عنوان کرد: همزمان با قطعی آب در شهر یزد ده نقطه از شهر یزد که واقعا افت فشار شدید داشتند و آب آن‌ها قطع شده بود با تانکر سیار آبرسانی انجام شد.
ساعت یک بامداد چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ به علت تعرض عده‌ای به یکی از حوضچه‌های آب انتقالی، متاسفانه جریان انتقال آب به استان یزد قریب ۱۸ ساعت قطع شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..